Tråd: Är 4GR kompatibel med nya Tellstick Duo?
Fråga enligt trådrubriken... Tacksam för svar innan man köper den (nya Tellsticken alltså...).
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Är 4GR kompatibel med nya Tellstick Duo?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fråga enligt trådrubriken... Tacksam för svar innan man köper den (nya Tellsticken alltså...).
Njet
Hell yeah, this post is really what I am looking for. I am really lucky today. Thank you admin!
ea continuing education
Hmmm... Idag var jag på Kjell & Co och de försäkrade mig att det skulle gå utmärkt att köra Tellstick Duo och 4GR (och även UMR). Har försökt hela kvällen att få igång prylarna, men utan lycka. Tur att jag fann svaret här annars hade jag väl fortsatt hela natten
Min fråga är bara: Är det någon plan för att det ska kunna fungera eller ska jag byta till en vanlig Tellstick?
Byt till Tellstick Net och köp en annan router. Dovado verkar nämligen inte lägga speciellt mycket krut på denna funktionalitet.
Med Tellstick Net kan du koppla in den till (nästan) vilken annan Internetansluten apparat som helst, t.ex. en annan router, och sköta konfigurationen via "Tellstick Live".
Jag lovar dig att de (d.v.s. Telldus) har större ambitioner att kontinuerligt utveckla den tjänsten. Tellstick Net är dock försenad p.g.a. tillverkarstrul, men borde dyka upp i butik inom kort.
Jag håller med föregående inlägg. Köp Tellstick Net och en annan router. Min Dovado 4GR har jag ägnat åtskilliga timmar, t.o.m dagar, för att få en funtionsduglig router men nu har jag gett upp. Lösningen för mig är att jag har en HTPC som är igång dygnet runt och nu är Tellsticken i den istället. Om inte detta hade funkat så hade det blivit en Tellstick Net för mig också.
Idag kör jag ADSL men funderar på att byta till 4G så frågan är vad man då ska ha för router. Har jag Triss-lott-tur kanske Dovado löst alla problem och man kan damma av Dovadon igen.
Tackar för svar!
Nu har jag en väldigt stabil UMR (WLAN går genom en dual channel Netgear router) och kör bara 3G, så jag valde att byta till en vanlig Tellstick för att köra på anläggningen här i Sverige. Funkar väldigt bra, men jag kunde inte använda Proove fjärrströmbrytare utan fick byta även dessa (det blev Nexa).
Att jag sneglade på en 4GR är för att jag snart har stugan i Norge klar och vill självklart automatisera denna. 4G i Norge är än så länge för dyrt (och otillgängligt) bara för att kunna köra automatisering, så det blir 3G där också.
Så jag har en nyinköpt 4GR (för Norge) som jag hoppas kunna göra i alla fall samma arbete som min UMR gör, fast jag kommer att använda WLAN delen och även gigaswitchen...
När jag skaffar 4G, så har det säkert kommit nya produkter
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Är 4GR kompatibel med nya Tellstick Duo?