Jaha, det här var ju roligt. Följer instruktionerna till punkt och pricka men när jag klickar connect så säger Mobile partner typ "kan inte ansluta förräns nätverk är registrerat". Typ något åt det hållet i.a.f. Varit inne och grottat i inställningarna i Mobile Partner utan resultat. Stoppat i -sim'et i mitt olåsta Sierra 306 som bara blinkar rött med det i.
Vill inte 3 ha mig som kund?
Får väl ringa tomtarna i morrn!
EDIT: pratat med kundtjänst och det var nog fan det drygaste fruntimret jag pratat med. Vi testade att registrera manuellt men det gick förståss inte (eftersom jag redan testat det själv) och då hävde hon ur sig att jag inte har 3G-täckning här. Att jag upplyste stjärnan om att Diagnostics i Mobile Partner rapporterade -53dbm spelade ingen roll, hon fortsatte hävda att jag inte har någon täckning här. Känns spontant som att det är sim-relaterat, att dom glömt att aktivera mitt simkort eller något åt det hållet. Simkortet fungerade ju inte i mitt fungerande och upplåsta Sierra 306 heller.
Hmm, härligt. Plötsligt drar jag mig till minnes varför jag valde bort Tre för lite mer än ett halvår sedan.
/MmmMagnus