hackerman1 skrev:careface skrev:Det är bara 3 som i dagsläget har 16mbit/s på sitt kontant bredband (om inte typ Telenor ökat precis också). Tele2/Comviq kör ju med 3mbit/s på ett riktigt kasst 3G-nät så det är inget att rekommendera.
Man kan få HÖGRE hastighet med Comviq !
Enligt deras egen tekniska support så finns det inga begränsningar i "systemet".
Det är MODEMET som bestämmer hastigheten, har du ett "snabbt" modem så får du "full" hastighet (16 MBit/s) även med kontantkort.
Jag kör själv med ett Huawei E1750 (7,2 MBit/s) just nu och jag får 5-6 MBit/s för det mesta.
Jag har tidigare länge kört med ett Huawei E169 (7,2 MBit/s) och även med det fått 5-6 MBit/s.
Tele2/Telia fungerar alldeles utmärkt, åtminstone här i Karlstad.
Tre / Telenor är rena sk*ten, 200-800 kBit/s NER....
varför tror du jag bytte operatör, från Tre till Comviq ?
Att man kan få högre hastighet än vad som står är inget de i Tele2 butik i Uppsala verkar veta om eller faktiskt fungera (i Uppsala iaf). Testade nyss bara för att se, men icke fick jag högre hastighet. Använder då även ett Huawei E367 och ett Huawei E1820 (21,6mbit/s) pendlade mellan 0,857 - 2,35 vilket då inte stämmer överens med de hastigheter du får..även ska nätet här klara 16mbit/s enligt Tele2 butiken..
Comviq Surf (E367): 0,857-2,35mbit/s
3Bredband Kontant (E367): 11,4-15,6mbit/s
3Bredband Max (ZTE MF680): 23,43-28,3mbit/s
Så iaf i Uppsala, Stockholm, Helsingborg, Vadstena, Malmö, Gävle, Göteborg, Jönköping, Kristianstad, Västervik/Gamleby, Linköping, Norrköping, Simrishamn, Kivik, Trelleborg, Motala & Landskrona kan jag bekräfta att 3 har bästa nätet nu under Juni och Juli. Har då varit relativt centralt i samtliga städer/orter som jag nämner ovan - men jag har även varit utanför!
Sist jag var i Karlstad, Oktober 2010 med ett E122 fick jag ut 4-6mbit/s, så varför du bytte..hmm..när bytte du??
Ett tips till Glidarn skulle ju vara att du köper ett av båda, 99+99=198kr och testar själv vilket som passar dig bäst då det kan skilja sig relativt mycket på några få meter - beroende på vart din närmaste mast sitter
Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776