1

Tråd: 4GR och Telenor - Modemet trassler efter test i 4GR

Modemet fungerar nu endast i hårt valt 3G ansluten till dator. Med Auto eller 4G så vill det inte längre.

Det gick aldrig igång tillsammans med 4GR och firmware 5.0.5. Med laptopen funkade det innan och efter endast i 3G-läge.

Jag har provat tipsen om RAS/NDIS i Mobile partner, ingen skillnad.

Någon annan som upplevt något liknande?

2

Sv: 4GR och Telenor - Modemet trassler efter test i 4GR

Vi kan inte heller koppla upp på Telenor med deras 4G SIM kort på antingen 3G eller 4G nätet oavsett om det är genom routern eller datorn. Det började igår. Däremot så kan jag koppla upp på 3G nätet med 3G SIM kortet. Verkar som HLR i 4G nätet är nere. Vi testar i Kista. Om jag använder samma USB modem med Tele2 eller Telia SIM kortet, så funkar det.

3

Milda margarin!
Jag har pratat med deras support både idag och igår om de har problem med 4G-nätet. De känner inte till några problem och allt ska fungera...

4

Var bor du?

5

Jag har provat Kungsholmen, Nacka och Lidingö.

6

Jag har exakt samma problem. Får ta det med supporten på måndag.

7

Har haft stora problem med 4G de senaste två dagarna med Telenor och 4G. Idag verkar det dock stabilt.

Till en början har det fungerat utan problem sedan 5.0.5 firmware och E398 modemet. Men som sagt den 23/6 hände nåt.

Helt ny på 4G och 4gr så hade man ju ingen aning om hur stabilt nätet skulle vara. Men det gick fan inte att koppla upp 4G annat än kanske precis vid inloggning och sedan dök det. Testade både vid 4gr och vid datorn.

Pratade med support och de ville att jag skulle frångå "auto" läget och enbasrt testa med 4G eller 3G. Testade men ingen skillnad. Efter en stund kom en röst som sade att man har problem med 4G nätet i "södra" Sverige.
Ruttnade och tog nya tag. Men som sagt idag fungerar allt lika bra som det gjort tidigare...