Tråd: Behöver hjälp med Tre bredband kontantkort och mobilen som modem!!
Hej!
Har suttit och läst i inläggen här i forumet men inte lyckats hitta något sätt att lösa mitt problem på. Jag köpte ett bredband kontant av Tre och vill använda min mobil som usb-modem. Det meddelande jag får när jag försöker ansluta är följande. "Programvaran är inte licensierad av din 3G operatör". Vilken programvara??? Jag misstänker usb-drivrutinen till mobilen men jag kan inte riktigt förstå hur det hänger ihop.
Jag pratade med supporten på Tre och de menar att det är min telefon som det är fel på och den kan de inte ge någon support på eftersom det inte är en tre-telefon. Telefonen är en Samsung SGH-Z240 som är olåst och det fungerar att surfa med kortet direkt i mobilen men inte om jag vill ansluta den till datorn. Jag försökte också att skapa en fjärranslutning manuellt, allt enligt den guide som finns på tre:s hemsida men då får jag ett felmeddelande att fjärranslutningen inte kunde upprättas på grund av att fjärrdatorn inte svarat inom rimlig tid.
Nu har jag testat med allt möjligt i två dagar och läst i varenda formum jag kunnat hitta om detta, men har fullständigt slut på ideér. Jag har också provat att göra detta med en Samsung SGH-U700 och då fick jag samma problem med den. Är det någon som har några förslag mottages de tacksamt, annars får jag väl ge mig och köpa en usb-dongle för dyra pengar vilket jag trodde jag skulle slippa.
Med vänlig hälsning
Smokas