1

Tråd: UPNP i ny firmware

Hej jag har haft ett ärende hos er angånde att med upnp aktiverat så stänger sig portarna efter ett tags användande (olika tids intervall från gång till gång) och jag fick i svar : "men nu vet vi att det är där problemet ligger och utvecklarna kan kika på det och fixa det så snart som möjligt. Misstänker nu att UPnP overridar port forwardingen och stänger de portarna när den är klar med sitt." och nu undrar jag om detta problemet är fixat i kommande firmware ??
mvh Mrcom

2

Sv: UPNP i ny firmware

UPNP är fixat i kommande 4GR firmware, ja.

3

Jag har kört beta3 i ett dygn med ca ett dussin datorer, androider och 3 samtidiga iptelefoniabbonemang. Jag har inte gjort några inställningar alls i 4GR, så jag antar att allt funkar så som det är tänkt med pnp.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

4

Jag har nu fått betan så testning kommer omedelbart att göras och upnp skall vara fixat. smile
mvh Mrcom

5

Äntligen !!! kan bekräfta att upnp och öppna portar funkar fullt ut än så länge ca 70gb nerladdat. Inga problem att rapportera.
Jag kör iofs med fast 50/10 lina och inte med mobilt bredband. Bra jobbat tekniker!!
mvh Mrcom