1

Tråd: Stöd för Tellstick Duo

Kommer det att finnas stöd för tellstick duo i firmware 5.0

2

Sv: Stöd för Tellstick Duo

tror inte det

3

Sam skrev:

tror inte det

Tror?

Borde det inte vara spikat vid det här laget med tanke på att FW är i testfas?

Antingen följer det med stöd för DUO eller ej. Innehållet i releasen torde även vara känt för Dovado vid det här laget, såvida ni inte planerat releasen flera månader in i framtiden.

4

Jag sa "tror" eftersom det var helg igår. Ska fråga idag, men har inte hört nåt om stöd för DUO. Som det är nu, så finns det knappt nåt man kan använda DUO tillsammans med vad gäller 2-vägs kommunikation.

5

Sam skrev:

Jag sa "tror" eftersom det var helg igår. Ska fråga idag, men har inte hört nåt om stöd för DUO. Som det är nu, så finns det knappt nåt man kan använda DUO tillsammans med vad gäller 2-vägs kommunikation.

Det finns väldigt många produkter som sänder signaler trådlöst på aktuell frekvens. Nexxa (som är en av de större tillverkarna) har ett gäng.

Du skriver att man inte kan använda DUO tillsammans med något. Här kommer ett konkret exempel med produkter som finns på marknaden just nu:

En trådlös termometer som sänder signaler till DUO. Om temperaturen understiger t.ex. 0 grader C och klockan är mellan 05:00 och 05:30 skickas en signal ut (via DUO) som aktiverar ett trådlöst motorvärmaruttag. Med denna tillämpning skulle man alltid ha en varm bil när man skall åka till jobbet vintertid.

Det som saknas är mjukvarustödet för DUO för att kunna hantera villkorsstyrningen.

6

Vi bara implementerar det som Telldus stödjer. Har inte Telldus stöd för det, så har vi inte det heller. Vad stödjer Telldus i kombo med DUO?

7

Sam skrev:

Vi bara implementerar det som Telldus stödjer. Har inte Telldus stöd för det, så har vi inte det heller. Vad stödjer Telldus i kombo med DUO?

Ett enkelt sätt att ta reda på detta är ju att surfa in på Telldus hemsida:
http://www.telldus.se/products/compability

Under avsnittet "Supported transmitting devices" ser du vilka produkter DUO kan ta emot signaler ifrån.

8

Låt oss först göra klart 5.x på 4GR, alright?

9

Sam skrev:

Låt oss först göra klart 5.x på 4GR, alright?

Absolut!  wink

Trådens syfte var nog enbart tänkt för att utröna huruvida stöd för DUO ingår eller ej. Den frågan får väl anses vara besvarad nu.

10

Understood.

I praktiken har DUO inte släppts än, så det kommer ta sin tid hursom helst.

Just nu har vi en angry mob som vill ha sina superduper farter med 4G! :-)

11

"Just nu har vi en angry mob som vill ha sina superduper farter med 4G"

smile Känn flåset i nacken  smile

12

tledin skrev:

smile Känn flåset i nacken  smile

Ewwwwwwwwwww!!!  lol

13

Varför jag undrade var bara om jag kan köpa en Tellstick Duo när den kommer i juni och om det fungerar att sända med den.
Sen att mottagar funktionen inte fungerar i dagsläget har inte så stor betydelse för mig. Kändes bara lite dumt att behöva lägga ut pengar på en vanlig tellstick för att senare byta upp sig till en Duo.

14

Varför inte satsa på en tellstick net, prissatt hos Kjell.com till 999Kr ? Jag lutar däråt, behöver min 4GR till annat :-)

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

15

Net är bra enligt specen, men då har man inte SMS kontroll (men det har inte 4G nät/modem i dagsläget heller!).