Tråd: Kopplas upp och ner regelbundet när två datorer är uppkopplade
Hejsan! Jag har försökt och söka i en hel del forum efter samma problem men jag hittar det inte så jag skriver en rad. Jag har ett Huawei E367 mobilt bredband ifrån tre. Har även en 3GN USB Wireless-N Router som min usb-sticka från tre är inkopplad till.
Problemet uppstår 98 av 100 när både min stationära och bärbara dator är uppkopplade samtidigt. Då lägger internet ner regelbundet, på usb-stickan går det från ljusblått (aktiv) till mörkblått (inaktiv) när jag kopplas ner. Internet kopplar hela tiden upp sig automatiskt, och usb-stickan lyser ljusblått igen.
Detta sker alltså regelbundet och jag hinner vara uppkopplad i 3-4 minuter innan internet kopplar ner sig igen, för att sedan koppla upp automatiskt.
När jag bara har en dator på funkar modemet allt som oftast, inte alla gånger, utan problem. Problemet som dyker upp då är likadant som ovan nämnt.
Värt att påpekas är att via stationära och routern har jag en internetsladd, medans jag på min bärbara går via det trådlösa internet.
Är det någon som har problemet på mina ständiga automatiska nedkopplingar som följs av automatiska uppkopplingar?
Mvh, Johan