1

Tråd: Xbox 360 Wifi problem

Hej jag har problem och behöver hjälp med det  cool .
Jo jag hittar Dovado på det trådlösa på x360 men kan inte ansluta till den, har även slagit på UPnP men det verkar inte hjälpa det häller. Vad gör jag för fel?

2

Sv: Xbox 360 Wifi problem

Du har förmodligen WPA2 aktiverat, aktivera istället WPA så tror jag det skall gå.
Hade samma problem själv förut  wink

3

Swiftly skrev:

Du har förmodligen WPA2 aktiverat, aktivera istället WPA så tror jag det skall gå.
Hade samma problem själv förut  wink

Ok såg det någon annanstans att det kan vara det som spökar. Men jag kan inte hitta var jag ändrar den inställningen, hittar bara var jag slår av och på WPA2 yikes Tack i förhand cool

4

För att ändra WPA2 till WPA så går du in på WLAN - Authentication och sedan på "authentication type" så väljer du "WPA/WPA2-PSK". Där har du tre valmöjligheter, välj "WPA (TKIP)" längst ner, skriv in ett lämpligt lösenord och spara dina inställningar. Du måste förmodligen starta om routern också innan det börjar gälla smile

5

Du kan dock få lite connection issues om du använder WPA och PSK har jag hört, och det stämmer nog då jag kan få random DC issues med routern ibland(väldigt sällan och fungerar snabbt igen). Det fungerar iaf att spela över Xbox Live, någon annan som har en WPA2-lösning?