1

Tråd: Problem med extern access

Dovadon gör sitt jobb i övrigt, man kan surfa osv via 3G-modemet. Kan dock varken pinga den externt eller kontakta den på IP:4430 efter att ha enablat Remote management. Sitter bakom en brandvägg som tillåter ping. Vad har jag missat? Har dubbelkollat publik IP osv. Satt en Dovado UMR på samma ställe tidigare med samma modem och den gick att pinga och accessa remote.

Har kollat 3GN och rutan för att droppa ICMP är inte ibockad, kör senaste firmware.

2

Sv: Problem med extern access

Beror det på att ditt abbonemang spärrar access utifrån? Vad händer om du sätter modemet direkt i dator och försöker pinga den publika adressen?

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

3

Det funkar utan problem. Det är ett standard Telia abonnemang och det gick som sagt bra att pinga det när det satt i Dovdao UMR:en

4

Geson skrev:

Det funkar utan problem. Det är ett standard Telia abonnemang och det gick som sagt bra att pinga det när det satt i Dovdao UMR:en

Vad får du för svar när du pingar, uppstår samma problem om du sätter den innan brandväggen?

5

Jag får helt enkelt inget svar smile Hur menar du innaför brandväggen? Jag har bara Dovado 3Gn i kedjan.

6 Senaste redigerad av A-Man (2011-05-20 19:34:48)

sorry ska förståss stå utanför.
När du trace:ar hur långt kommer du?

7

Jag får svar när modemet sitter direkt i dator ex.

När jag tracar så kommer jag precis hoppet innan modemet borde svara så det känns som det är Dovadon.