Du kan nog få ut en log (sök för URL bland listorna här) i binär format, men du kan inte få tillgång till innehållet, nejdå. Du kan ta ut en config också, men samma där. Du kan helt enkelt inte komma åt din egen data som du har lagrat i din egen router köpt för reda pengar. Dovado _äger_ din data. Det är bara dem som kan läsa din data, inte du. De vill inte heller släppa släppa in folk i routrarna. De njuter förmodligen av att läsa sida upp och sida ner med klagomål från folk som har med deras prylar att skaffa. De vill inte heller ha hjälp till att förbättra produkten. Ganska sadomasochistisk (http://sv.wikipedia.org/wiki/Sadomasochism) attityd, om du frågar mig Jag kan bara uttala mig om mjukvaran från utsidan. Den är buggig på mer än ett sätt; ingenting Dovado vill göra publicitet kring. Men det verkar finnas problem med hårdvaran också, ingeting Dovado vill diskutera med kunderna. Jag vet inget om de andra prylarna Dovado kränger ut, men har du råd med att låta bli och köpa en 4GR, då får du pengar över till något annat.
Free your mind, and your OS will follow.