1

Tråd: Ny 3GN och E398 på en kvart

Hej,

Fick idag hem min 3GN, hade redan ett E398 med Tele2 som jag fick förra veckan. Hade också förberett firmware 5.0.1 till 3GN.
Jag var igång på mindre än 15 minuter  inkl uppgardering och konfigurering. Har 100% signalstyrka på modemet som sitter på den 60cm långa USB kabeln som var med modemet, 3GN till en D-Link 8 portars 1Gb switch och sen min laptop med 1 Gb nätverk. Bredbandbandkollen visar 21 Mbit ned och nästan 12 Mbit upp.

Jämfört med 4GR och E1820 mot Telia som jag kört med sen i julas så är det ett lyft från i genomsnitt 3-4 Mbit till 21 Mbit !
Skönt att få igång lite hastighet på mobila då mitt ADSL stängs av på fredag. Har sagt upp både telefonabb och ADSL. Kostade c:a 800 kr i månaden. Kör nu Tele2 á 299 kr/mån.

Nu väntar jag med spänning på att min 4GR ska kunna uppgraderas och supporta E398 modemet !
3GN var en nödlösing......kan också vara bra att ha som backup i framtiden.....

Hälsn

Torbjörn

2

Sv: Ny 3GN och E398 på en kvart

Grattis!

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

3

I vilket område erhåller du denna hastighet?

4

Bor i Mälarhöjden, södra Stockholm.....

Vid en mätning i går kväll var jag uppe i 25,6 Mbit nedströms....

Hade planerat att sätta upp en antenn på taket för att på så sätt maximera hastigheten (via 4GR) men det ser inte ut att behövas....

Hälsar

Torbjörn

5

Hej igen,

Bara en liten uppdatering:

Har nu kört 3GN med E398 i en vecka utan att vare sig ha behövt starta om routern eller göra någon form av handpåläggning.
Har fortfarande 21 mbit ned och 11,5 mbit upp, stabilt tycks det vara.

Vi kör 2 Windows PC på LAN samt 3 iphone och 1 iPad på WLAN mer eller mindre kontinuerligt.....

I motvikt till flertalet inlägg här.........är ganska nöjd med detta (men 4GR står och samlar damm....)

Torbjörn

6

Min 3gn funkar ok... också.

7

Firar idag 3 veckor med 3GN och E398, mycket stabilt.

Inte en endaste gång har jag behövt starta om, nedströms är det stabilt med 21 Mbits liksom uppströms, mellan 10-12 MBits.

Torbjörn