Tråd: Begräsning "Fair usage policy" - Telenor 16mbit
Hej!
Är det någon här som har Telenor mobilt bredband 16mbit och sett i verkligheten hur hastigheten korrigeras när man kommer upp i sina ca 25Gb som är gränsen vid "fair usage policy" ? Påverkas responstiderna, hastigheten, eller blir det någon sorts linjär sänkning beroende på hur långt över gränsen man ligger. Eller aktiveras begränsningen bara när masten är högt belastad? Jag har pratat med supporten men inte fått något tydligt svar.
Jag har idag 6mbit abonnemanget som saknar denna begränsning och funderar på att byta upp mig, men helst inte om abonnemanget blir väldigt strypt när gränsen är uppnådd.
Telenor 16mbit:
Telenor tillämpar fair usage policy, för att säkerställa en jämn och hög användarupplevelse för våra kunder. Detta innebär att Telenor förbehåller sig rätten att, i de fall användarens dataförbrukning överstiger tio gånger normal förbrukning under de senaste 30 dagarna, ge den berörda användaren en lägre prioritet på datatrafik och/eller en lägre hastighet, med syfte att säkerställa att övriga användare inte drabbas av störningar. Med normal förbrukning avses den senast uppdaterade statistiken över genomsnittlig förbrukning för mobila bredbandsanvändare i Sverige som PTS tillhandahåller. För aktuell information om genomsnittlig förbrukning, se http://www.statistik.pts.se/pts1h2010/RappTab_13.htm, längst ned på raden Privat.
Tack på förhand