1

Tråd: Hypotetisk fråga om den andra USB-porten

Jag förstår att Dovado aldrig skulle bekräfta om det gick men skulle det vara möjligt att modda fw så att 4G's andra USB-port skulle kunna användas till http://www.dealextreme.com/p/high-power … enna-30605 eller adaptrar liknande den? Eftersom dessa usb-wlankort nästan alltid är bestyckade med Realtek eller Ralink chip som har gott stöd för sina drivare i så gott som alla operativsystem så borde det i.a.f. inte vara några problem med passandedrivrutiner.

Jag antar att det är drivrutiner och konfigurationsgränssnitt som är det som det hänger på. I.o.f.s. beror det väl även på hur mycket kräm dovadon levererar till den andra usb-porten.

Jag har själv inte kunskapen att modda fw så detta är en högst hypotetisk fråga men om det skulle gå kan jag se oanade möjligheter med 4G'n. Under förutsättning att Dovado kommer till rätta med stabilitetsproblemen d.v.s.  roll

/MmmMagnus

2

Sv: Hypotetisk fråga om den andra USB-porten

500mA per port.

öppnar jag routerns låda så står det vad det är för märke på bla wifi chippen...

stabilitets problemen hänför jag fortfarande till hårdvarurelaterade saker och dess drivrutiner, då det funkar betydligt stabilare med realtek mot routern så säger det ganska mycket tycker jag.

sedan uppför sig usb portarna lite olika på 4gr... kanske är mitt ex.

3

Sv: Hypotetisk fråga om den andra USB-porten

Då är det ju lika mycket kräm som usb-standarden säger så då ska det i.a.f. gå att strömförsörja en usb wlanadapter. Hmm, ska ladda hem firmware från dovado och se om det går att klura ut själv hur man modifierar den.

Vad det är för wlanchip i dovadon är egentligen ointressant i min frågeställning men för alla som har issues med Dovadon's wlan kan det ju i allra högsta grad vara intressant.

/MmmMagnus