Tråd: Utbyggnaden av 4G
Jag bor i Linköping och tyckte det skulle vara roligt att ersätta halvdant adsl med 4G. Tog avtal med Tele2 i slutet av februari, då de lovade att Linköping skulle få 4G "tidig vår", och eftersom jag bor skapligt centralt så verkade det vara en bra idé.
I påsk så såg jag hos bredbandsbolaget, som ligger i Telenors nät att Linköping flyttats till sista kvartalet 2011. Eftersom de bygger nät tillsammans med Tele2, så blev jag lite sur. Jag ringde direkt efter påsk till tele2 som då sa att det inte stämde, att utbyggnaden inom kort skulle nå Linköping.
Idag tog jag ny kontakt med tele2, och de kunde inte ge några datum, men sa att det var våren som gällde, så som det står på hemsidan, och konstaterade att sommaren ju snart är här.
Borde jag reklamera mitt 4G-avtal med Tele2? De har sålt till mej under förespegling att de inom kort bygger en motorväg, men bygger inte vägen så som reklamen visade, utan låter mej köra vidare på 70-väg.
De följer inte heller Telenors exempel att kompensera kunderna med flerkanalig 3G, så att de kan nå bortåt 30 Mbit.