Tråd: Det bryts, alltid wlan men ingen åtkomst till internet.
Har läst mycket om Dovado 4Gr och bruten uppkoppling.
Detta har nu hänt mig med min Dovado 3GN REV 1.0 Firmware 5.0.0.3683 official (Obrandad) med Tre Bredband max och Huawei E182E Firmware 11.828.08.00.00
Det har fungerat utmärkt i nästan 6 månader kanske mer, men nu kommer det sms varje dag ibland när jag vaknar så har jag ett sms om att den har startat om.
Internet dör och sidan kan inte hittas men man har alltid kontakt med wlanet och router och kan logga in i den, tar man en titt på modemet när detta sker så är det nästan alltid grön och väntar man så kommer det igång igen med blått sken och man kan då surfa igen, under hela denna tid så har man kontakt med wlanet.
men ibland får man inte kontakt med internet , eller om jag säger så här man tröttnar när den inte kommit tillbaka efter 5 minuter, rycker man då strömmen till routern så starta den upp som vanligt och man kan surfa till det händer igen, jag ligger runt 25 sms i månaden nu pga av detta.
Uppkopplingen brukar alltid komma igång av sig själv, men en morgon så hade jag ingen uppkoppling och modemet stod och blinkade grönt inte flashade som det gör utan blinkade en gång i sekunden.
Detta händer allt för ofta och är otroligt irriterande.