1

Tråd: inga lösenord fungerar efter uppgradering

Har uppgraderat min ena 4GR och nu fungerar inga lösenord längre, inte ens admin/admin efter reset. har provat från olika datorer också. Däremot har kryptetingen försvunnit från mitt WLAN efter uppgraderingen.
Jag uppgraderade från 4.3.0 till 4.3.3

Ett av mina Dovado problem är också att 4GR "kapar" startsidan i explorer allt som oftast, ett mindre  problem just nu när jag inte länger kommer åt min 4GR.

Snälla nån, hjälp mig jag orkar snart inte lägga ner mer tid på dessa Dovados :-( men jag tycker det är synd att slänga 2st nästan nya Routrar.

/Kenneth

2 Senaste redigerad av Zafira (2011-05-02 19:48:59)

Sv: inga lösenord fungerar efter uppgradering

Inskrivninger efter reset är Username:admin Password:password och inte admin/admin

3

Nämen toppen tusen tack!, jag vet inte hur jag läst instruktionsboken...... läst men inte förstått.

Däremot har jag det lilla problemet kvar att jag får Dovados inloggningssida som startsida i explorer trots att det dår "google" i adressfältet.

sedan har jag massa bekymmer med att komma åt mina webkameror.... Fungerade alltid med min Levelone/ ADSL, fungerar ibland med min UMR/Huwai E367 men fungerar aldrig med 4GR/ Huwai E367 :-( ....men det får bli en annan tråd

har nu inköpt en TP-link som snurrat på i en vecka utan mekande och felsökande, verkar lovande
/Kenneth

4

Innan routern + modemet har kopplat upp blir du redirectad till gränssnittet när du försöker att surfa

5

Amanda skrev:

Innan routern + modemet har kopplat upp blir du redirectad till gränssnittet när du försöker att surfa

Nej tack för min personliga pref.
wink

6

Aries68 skrev:

sedan har jag massa bekymmer med att komma åt mina webkameror.... Fungerade alltid med min Levelone/ ADSL, fungerar ibland med min UMR/Huwai E367 men fungerar aldrig med 4GR/ Huwai E367 :-( ....men det får bli en annan tråd

Har du UPnP påslaget i 4GR? Avaktivera i så fall den och testa.

7

Amanda skrev:
Aries68 skrev:

Har du UPnP påslaget i 4GR? Avaktivera i så fall den och testa.

ja, då fungerar det ibland på min ena 4GR. Ofta fungar det att gå in på 4GR startsida (jag behöver inte logga in) och sedan knappa in kamerans IP adress eller DNS, då kommer jag åt kameran. Mina andra 4GR har jag aldrig fått att skaffa kontakt med modemet över huvudtaget.

Jag har tyvärr inte möjlighet att lägga så mycket tid på 4GR mer, utan nu ligger de i en låda. Tack ändå för er omtanke och visat intresse. Jag har en UMR som fungerar till belåtenhet med kameror och allt.

/Kenneth