1 Senaste redigerad av torstigtiger (2011-04-05 19:29:26)

Tråd: Instabil efter uppgradering

Uppgraderade till 4.3.5 idag. Sedan dess har jag varit tvungen att starta om routern 5 gånger. Någon annan som märkt av detta?

Modem lyser som det ska, men jag kan inte ens nå routern via 192...

2

Sv: Instabil efter uppgradering

kör du TP sladd eller via wifi när du ej når den?

3

Samma fel för mig!
Kör TP sladd.

Uppgraderade Firmware från 4.3.3 till 4.3.5 genom att ladda hem zip-filen, packa upp den och peka ut den mha Upgrade->Upgrade HTTP.

Uppgraderingen såg ut att gå bra och efter att den räknat ned bad den mig logga in.
När jag tryckte på Login knappen så får den inte kontakt med routern...
Har provat reset, att slå av och på spänningen samt även en stor reset (8 sek) men inget hjälper!!

Gjorde jag nåt fel eller kan det vara 4.3.5 som är korrupt?

4

Följer upp mitt eget inägg. OS:et kände inte ens att det fanns nåt inkopplat efter uppgraderingen.

Startade om rubbet, även datorn och nu får jag kontakt. Tack för det! (och 4.3.5 ligger på)
Ingan aning om varför det inte fungerade direkt.

5

provade du att rensa temp i webläsaren?
ibland krävs detta pga alla skripter som routerns webb sidor kör, kan få extremt besynnerliga effekter.

sedan kan det behövas att man tarbort gammla wifi profilen för routern och skapar en ny i datorn.

men tp borde funka

6

Nej, testade aldrig det.
Jag körde med Chromiuim 5.0.375.99 på Ubuntu 10.04.
Det som jag tycker var märkligt var att man ser att man under uppgraderingen tappar kontakten med nätverket (routern) och sedan aldrig återfår det. Så det kanske inte beror på cachade sidor i webbläsaren ändå. Testade även att dra ur TP kabeln och stoppa i den igen efter en stund.  Jag hade endast routern inkopplad, inget annat nätverk.
Hursomhelst så funkar det igen så jag är nöjd.

7

Jag kör både wi-fi och tp, men inget av det fungerar när den lägger av. Min uppgradering fungerade dock perfekt och jag hade kontakt direkt efter.

8

Nu har jag lite statistik. Tydligen går routern ner en gång i timmen.

9

Under uppdateringen så startas routern om, då tappas tp/wifi.

Har du connection tracker igång?

10

Jag tappade wifi efter ca 12 timmar med 4.3.5. Dock körde routern vidare via TP. WLAN kom tillbaka efter re-start. Nu tror jag att jag snart lägger ned Dovado och bokför min tusenlapp på kontot för mindre lyckade investeringar. 4GR är en omogen produkt som fungerar dåligt. Stabiliteten över tid är obefintlig.

11

Har ni kontaktat oss genom http://www.dovado.com/contactsupport angående detta?

Tack

12

Tack för ditt "standardsvar" Sam. Jag hade ett ärende med support angående 4.3.3 och fick en 4.3.5beta som löste en del av problemen. Dock börjar listan bli så lång nu att det inte bara är småsaker, vilket alla som följer med i detta forum nog har listat ut vid det här laget. Visst, jag förstår att du vill ha bort alla kritiska åsikter om era produkter från offentligheten, men jag tycker faktiskt att det är på sin plats att hissa en varningsflagga för 4GR. Den fungerar helt enkelt inte bra. Vill du ha en stabil produkt, välj en annan! Ja, ja, jag skall skriva till supporten Sam.

13

G-Man skrev:

Under uppdateringen så startas routern om, då tappas tp/wifi.

Har du connection tracker igång?

Under uppdateringen ja, men nu går den ner en gång/timme.
Tips på IP-nummer att använda till connection-trackern?
Kan man "nedgradera", då den funkade klockrent med 4.3.0?

14

Prova dessa

8.8.8.8
4.2.2.2
60.1.1.1

Om du vill nedgradera, se till att göra först en backup på din konfiguration genom att ladda ner den från UPGRADE->CONFIGURATIONS sidan. Det är säkrare så ifall dina inställningar skulle försvinna.

15

Som sam skriver, går utmärkt att nedgradera - ingen sony ps3 wink

Jag har liknande problem som du med 4gr.
Tyvärr.

16

Tackar!

17

Vill bara säga att för övrigt har min 4GR fungerat klanderfritt i ur och skur. Det enda jag har saknat är printserver-möjligheter, känns som att det borde gå att ordna via någon av USB-portarna....

18

Eh, tar tillbaka mina lovord. Det gick INTE att nedgradera. Kör numer på en gammal DIR-451 som jag vet fungerar. Netonnet kan vänta sig en reklamation.

19

jo det går att nedgradera, men config måste göras om från scratch, routern måste oftast reset'as.

Apr  6 21:31:16  DoS: Whole System SYN Flood Attack
Apr  6 21:31:21  DoS: Port Scan Attack source=173.192.174.195 destination=.......
Apr  6 21:31:24  DoS: Whole System SYN Flood Attack
Apr  6 21:31:25  DoS: Whole System SYN Flood Attack
Apr  6 21:31:33  DoS: Whole System SYN Flood Attack

20

Problemet för min del är att min 4GR numer är en brick. Går inte att nå över huvudet taget.

21

Vad hände exakt? Fel vid nedgradering? Det går lätt att fixa om du kontaktar oss vi http://www.dovado.com/contactsupport

22

jaha blev det en bricking, kontakta dovado så fixas detta som sam skriver smile

23

torstigtiger,

You've got mail.

24

thanks will try it! smile det blir dock imorgon.

25

Okej, jag får böja mig och erkänna att det lilla tricket jag fick via mail fungerade alldeles utmärkt. Tack för hjälpen!