1

Tråd: Dovadons portar låser sig. Någon mer ?

Hej jag har haft detta problem länge men inte kunnat konstatera det förrens nu.
jo jag har haft problem med att portarna låser sig efter ett par dars användande det hjälper inte att starta om routern utan jag måste använda stömbrytarn på sladden. Jag körde med mobilt bredband förr och då var det samma problem men nu kör jag med wan porten till ett cisco cable modem. Jag har även kört med en referens router (dlink dir-655) för att äntligen kunna hitta detta felet. Kan det vara ett hårdvarufel ?? jag föredrar dovadon framför dlinken iom videosamtalen har mycket högre kvalite med dovadon. E detta ett vanligt förekommande fel ? e det någon mer som drabbats av samma fel ??
mvh Mrcom

2

Sv: Dovadons portar låser sig. Någon mer ?

Vad händer när "portarna låser sig"?

3

dom stängs. trafiken går inte igenom. port 80 funkar men inte specifika portar som tex 1212

4

yterligare info ... nu har routern ändrat beteende och vill bara öppna portar efter en soft restart gör jag en hard reset drar ur strömmen så stängs portarna och jag måste göra en soft restart för att portarna skall öppna sig igen men efter 1-2dag så stängs dom igen. Har kontaktat dovados support och ärendet håller på att behandlas. Måste säga att än så länge dom gångerna jag haft problem med dovadon så är deras support i en klass helt för sig själva!! outstanding!! hoppas någon av er läser detta och sträcker lite extra på sig. mvh Mrcom

5

Jag har inte detta problem.
Hur testar du detta och ser att de låser sig?

6

hej jo jag använder program som behöver portar för att fungera på nätet och då portarna låser sig så slutar dom att fungera som dom skall.

7

mrcom skrev:

Hej jag har haft detta problem länge men inte kunnat konstatera det förrens nu.
jo jag har haft problem med att portarna låser sig efter ett par dars användande det hjälper inte att starta om routern utan jag måste använda stömbrytarn på sladden. Jag körde med mobilt bredband förr och då var det samma problem men nu kör jag med wan porten till ett cisco cable modem. Jag har även kört med en referens router (dlink dir-655) för att äntligen kunna hitta detta felet. Kan det vara ett hårdvarufel ?? jag föredrar dovadon framför dlinken iom videosamtalen har mycket högre kvalite med dovadon. E detta ett vanligt förekommande fel ? e det någon mer som drabbats av samma fel ??
mvh Mrcom

Jag har precis samma fel. Men jag har hela tiden trott att det var operatören som låste mig ute. Nu är port 25 stängd tex. Även 4430 för att komma åt routern. Börjar bli trött på det här.. Jag vill ha dovadons mobila bredband som en öppning om det vanliga bredbandet går ned. Men då måste portarna vara öppna så portforwarding fungerar.

8

fast/mobilt bredband? Vilken operatör?

9

Port forwarding och aktiverad UPnP framkallar detta, så tillfällig work-around är att stänga av UPnP så fungerar det.

10

Jag har också problem med att min 4GR låser sig ett par ggr i veckan och jag måste hårdboota med strömbrytaren, jag har Telia Stor och Huawei E367, när det funkar så går det otroligt fort fast jag bor mitt på en åker.
Som mest 9,87Mbit/sek in och 3,67 Mbit/sek ut

11

Enligt Telias produktledning jag har talat med, så sa dom att man behöver ha kontinuerlig trafik om man vill behålla portarna öppna. Jag vet att det är inte så hos varken Tre, Tele2 eller den speciella APN hos Telenor, men men. I så fall, testa med att använda Connection Trackern.

12 Senaste redigerad av Amanda (2011-04-05 10:56:58)

68RS skrev:

Jag har också problem med att min 4GR låser sig ett par ggr i veckan och jag måste hårdboota med strömbrytaren, jag har Telia Stor och Huawei E367, när det funkar så går det otroligt fort fast jag bor mitt på en åker.
Som mest 9,87Mbit/sek in och 3,67 Mbit/sek ut

Irrelevant i denna tråd

13

som amanda svara så e det upnp som orsakar problem men utveklarna kollar på detta problemet så för att få det att fungera så inaktivera upnp tills det kommer en lösning med ny firmware
mvh mrcom