1

Tråd: UMR + telenor

Har problem med att få telenor att fungera bra  med UMR! Har senast FW.

Har två kontantkort med telenor som sitter i 2 olika modem  (Huawei ) 1550 + 1750. När jag kör dessa i UMR så fungerar båda lika dåligt! Har en uppkoppling som inte är stabil, har svårt att överhuvudtaget få modemen att koppla upp.

Har 90 % signalstyrka, men när jag får en uppkoppling att fungera så har jag bara 0.02-0,09 upp och  0,4-1,5 ner.

När jag kör modemen direkt i datorn fungerar de som de ska. Har då stabil uppkoppling och en mycket bättre fart upp ca 0,35.

Till saken hör att jag även har telia kontantkort med 1750 modem + telia start med opticon 505, båda dessa modem fungerar klockrent i UMR, med väldigt bra uppkoppling både upp och ner och väldigt stabilt.

Signalstyrkan med telia är dock svagare då masten sitter på ett annan plats.
Signal med 1750 modem ca 60% och med 505 modem ca 45%.

Dessa värden på telia modemen är när jag använder mig av en Funkwerk antenn, utan den så fungarar inte Telia då signalen är för svag.

Men telenor så har jag ingen skillnad på signalstyrka med eller utan Funkwerk antennen utan denna ligger på ca 90%.

Vill helst använda mig av telenors kort då de inte har någon begränsning på trafikvolymen, vilket telia har.

Vad kan det bero på att telenor inte vill "lira" ihop med UMR?
Tacksam för ideer på detta.

2

Sv: UMR + telenor

Kommer inte riktigt ihåg vad vi kom fram till med något tjall var det. Vi har en mjukvara som löser det, skicka ett mail via www.dovado.com/contactsupport så får du den. :-)

3

Sv: UMR + telenor

Hej Amanda! Vad snabb du var med att svara! Tog inte många minuter! Tack för det, jag skickar ett mail så får jag kolla om det fungerar sen.