Tråd: Dela mobilt bredband med gammal PC
Hej!
Vad finns det för val när man ska dela mobilt bredband med en gammal dator som inte har inbyggt trådlöst LAN? Har ett Huawei E1820 modem, en Dovado 4GR router och Tele2 3G mobilt bredband. Just nu har jag bara modemet inkopplat i routern och det fungerar ju utmärkt på den nyare bärbara med den äldre stationära hittar inte WLAN signalen. Är inte så haj på här så har inte gjort några ändringar på nån utav datorerna. Endast gjort de inställningar som behövdes när jag installera routern med modemet. Behöver man nått mer för att det ska lösas, nätverkskabel, en till "dongle", switch av nått slag etc? Eller går det att ordna ändå, bara genom vissa ändringar på datorerna? Och vilket är enklaste lösningen? Operativsystemet på den bärbara är Windows 7 och på den stationära Windows XP.
Just det kan även nämna att jag bara haft modemet installerat på den stationära tidigare och då funka det uppenbart. Inte längre dock. När jag nu tar ur modemet ur routern och stoppar in i stationära så står det att den inte hittar modemet?
Hoppas jag inte fått det att låta krångligare än vad det är!:P
Mvh: Dave