Tråd: Begränsningar i modem??
Hej!
Är ny här på detta intressanta forum och har några funderingar o frågor ang modem och dess hastigheter. Jo, skaffade för ett tag sedan Telias kontant bredband med S1750, funkade ok, men kom knappt aldrig över 2mbit i nedladdning, och runt 0.70mbit i uppladdning. svarstid runt 70-80.
Sen ville jag prova Comviqs kontant, skaffade ett sim till mitt gamla Tele 2 E220 som redan var uppgraderat. Efter lite placeringsprovande började det hända grejer! Rekordet är 7.1mbit i nedladdning! Men bara 0.35mbit i uppladdning och runt 150 i svarstid. Nu varierar ju hastigheten mycket, men i snitt legat konstant mellan 3-5mbit, alltså helt Ok för att vara på landet!
Nu är man ju nyfiken av sig och har nu låst upp Telia e1750 modemet och stoppat i Comviq kortet. Resultatet förvånar mig lite... Har fått max 3mbit i nedladdning, men "höga" 1mbit i uppladdning och svarstid runt låga 50!
Ja, hur är det, har "Telia modemet" begränsad hastighet, men bättre på uppladdning och svarstid? Eller hur ligger det till tro?
Mvh. Johan