Kontakten på mitt Sierra USB 309 modem ser lika ut. Den kontakten sitter monterad direkt på kretskortet. Om det är samma kontakt i D40 som på Sierra modem så bör det vara lätt att finna pigtails, t ex i Dialectbutiker som säljer Sierra. Det kan hända att man behöver en övergång mellan pigtail och koax också, t ex SMA till FME om pigtails har SMA som är fallet med min. Infoferenda bör också ha.
PS skrev till Net1 om kontaktproblemen och denna tråd och fick detta svar:
"När man köper en riktantenn till D40 ska man få en adapter som har ca en decimeter kabel mellan den kontakt som går in i D40 och FME- kontakten som man ansluter till antennkabeln. Här har det blivit något fel vi utskicket. Vi får helt enkelt se över den rutinen".
Fick ett till svar från den andre medarbetaren som sade att de kan skicka pigtailen. Så om vox medialis, intresserad och telefoni 450 vill kan ni ge mig email adress eller adress så skickar jag vidare till inside net1. I övrigt bör problemet gå att lösa via kontakt med support och hänvisning till citatet ovan från produktchefen.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.