1 Senaste redigerad av Iceman (2011-02-18 22:30:38)

Tråd: Problem med Huawei 1750

Hallå!

Kopplade just in ett Huawei 1750 (Tele2) i min nya Dovado 4GR, men uppkopplingen varar bara några minuter innan något går fel. Dioden på modemet lyser blått, men Internet kommer jag inte åt. Har installerat senaste firmware (4.3.3), men det hjälper inte. Vad kan man mer göra för att få det här att fungera? Som det är nu är det ju bara skräp.

P.S. Signalnivån är ca 55%, så den duger väl.

/Iceman

2

Sv: Problem med Huawei 1750

prova modem i dator först, om ok

3

Hallå igen!

Hoppas att jag löste problemet nu. Jag använde en USB-skarvsladd förut för att om möjligt få lite bättre signal, men den kanske också sänkte matningsspänningen. Kan det varit orsaken till det instabila beteendet?

Hur som helst fungerar det bättre nu när modemet sitter direkt i dovadon. Jag håller tummarna för att detta håller i sig. Signalnivån är ju fortfarande kring 55% så skarvsladden verkar ju inte gjort  någon nytta. smile

/Iceman

4

Jag har just fått problem med hastigheten ner, har plötsligt sjunkit från 3,5 Mbit till 0,2 Mbit?! Fick koppla in en annan 3G-router för att få det att funka som det skall igen. Mycket märkligt.

Problemet är just med kombinationen e1750 och 4gr. Det har funkat i ett hahlvår, och plötsligt går det inte längre.