Sv: torrent?
hejsan, mitt första inlägg här nu, har dock läst väldigt mycket.
jag har två st telenor mobila bredband, 6mbit och 16(21)mbit, måste ju säga att 16mbit presterar mycket mycket bra på torrents, ligger konstant på 1mb/sek-1,5mb/sek... men bredbandskollen ger mig högts 7mbit och upp 1,2.
inga portar är öppnapå 6mbit så får jag tokigt nog 7mbit på bredbandskollen, men ligger runt 300-400kb/sek vid nerladdning.
här går det att öppna portar.telenor har problem med den nya utorrent,bitcomet och bittorrent fick jag höra.
men INGA portar ska vara blockade eller låsta inte på några abonomagng elr modem.
De berättade med att det nya modemet som har stöd för 21mbit har lite konflikter med portar.Telenor har ett tak på 10gb/dag i nerladdning. dock är det inte telenor som har satt gränsen, utan PTS, de regelerar taken för telenor.
Men detta gäller ändast om Masten är Tungt belastad, dag ut och dag in.Innan ni uppnår gränsen så blir ni meddelade via sms till bredbandet.
Om ni har Tjänsten APN så har ni ju förtur till masten,
kommer ni över 10gb/dag så blir ni nerprioriterade på masten, då gäller nerprioriteringen framför APNMVH Andreas
Har nyligen skaffat telenor kontant bredband, vad händer mer exakt efter att man har laddat ner 10 GB på en dag ? sänks bara hastigheten ?
Kan telenor se skillnad på fildelningstrafik och trafik från en FTP-server ?
Jag testade igår att ta hem en film på ca 1,2 GB och det gick som fortast i ca 3-4 Mbit/s enligt modemets mjukvara, hade i alla fall filmen efter ca 40 min vilket är helt ok med mobilt bredband.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.