Tråd: wifi ip cam level1 WCS-0030
När jag har kameran ansluten med sladd mellan dator och kamera så funkar det. När jag sedan ändrar till wifi så för jag inte någon kontakt med kameran. Funkar denna kamera med 4gr?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » wifi ip cam level1 WCS-0030
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
När jag har kameran ansluten med sladd mellan dator och kamera så funkar det. När jag sedan ändrar till wifi så för jag inte någon kontakt med kameran. Funkar denna kamera med 4gr?
Kolla krypteringsmetod på WLAN.
Jag har kollat på detta. Har även aktiverat DHCP.
Nu hoppade det igång. Vet inte riktigt varför. Dock har jag en fråga till. Vill ansluta med telefonen med något i stil med rtsp://192.168.0.13/channel1. Men hur funkar det med port forwarding i wifi. I Dovadon nämns ju portforwarding bara under lan och inte under wlan. Används ej portforwarding vid wlan. Vilken ip-adress ska jag använda?
PortforWard funkar på samma sätt via wifi, MEN du måste använda fast ip# i kameran annars blir det strul på sikt.
Så kolla området som DHCP använder i dovadon, EV minska detta så du får ett 100tal lediga ip# och använd ETT av dessa lediga nummer till kameran.
Portar osv som skall användas kan du göra enligt manualen till kameran.
Ofta finns alternativet med UPNP, men jag rek EJ detta pga om routern startas om så förblir portarna stängda tills kameran åter öppnar dom.
RTSP är ett protokoll samt port, vissa klienter stöder detta på enbart en port dvs man kan bara ha en kamera.... Andra funkar inte med lösenord, dvs RTSP måste vara öppen för alla....
men det märker du om du labbar lite, börja med std port osv.
Nu hoppade det igång. Vet inte riktigt varför. Dock har jag en fråga till. Vill ansluta med telefonen med något i stil med rtsp://192.168.0.13/channel1. Men hur funkar det med port forwarding i wifi. I Dovadon nämns ju portforwarding bara under lan och inte under wlan. Används ej portforwarding vid wlan. Vilken ip-adress ska jag använda?
kolla lite här också, annan kamera och router men samma sak typ.
http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=2490
så portforwardingen under lan fliken används även för wlan. inte helt uppenbart tycker jag.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » wifi ip cam level1 WCS-0030