Tråd: Xbox Live
Har problem att logga in på xbox live , den klagar på mtu måste vara över 1364 och även om jag ökar upp den till 1600-2000 så fungerar det inte att ansluta till live ! någon som har en lösning ?
Tack
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har problem att logga in på xbox live , den klagar på mtu måste vara över 1364 och även om jag ökar upp den till 1600-2000 så fungerar det inte att ansluta till live ! någon som har en lösning ?
Tack
*Löst*
*Löst*
Hur?
För mig funkar XBOX Live utmärkt över både Telenors och Telias mobila bredband, tills jag bytte till Dovade 4GR....
Nu går det inte längre. XBOXen klagar på för lågt MTU???? Vilket inte är fallet, det står på 1500. Så nu kör jag genom WiFi tethering fårn min Nexus One med Telenor för att kunna köra uppdateringar etc på min XBOX.
Det funkade med samma modem i en Draytek router?!
Hur löste du det hela FreddanB?????
NÅGON som vet hur man konfigurerar 4GR med XBOX 360 för att Live ska fungera fullt ut?
Dovado kanske inte har stöd för XBOX 360?
Jodå. Jag kör Live med en Dovado 4GR och Tele2 3G. För mig räckte det med att ställa upp MTU:n om jag inte minns helt fel.
Hur är allt kopplat hos dig? Har du ett adslmodem utanför dovadon? Vad har du för mtu där?
Jag kör med ett e1750 modem i Dovadon, inget adsl. sedan har jag XBOXen via kabel till Dovadon. MTU är inställt på 1500, och uppmätt faktiskt MTU är 1430.
Det funkar om jag öppnar och forwardar portarna 53, 80, 88, 3074.
Jag tolkar detta som att UPnP inte fungerar som det ska i Dovado 4GR. Jag hade kanske kunnat leva med det, men kan inte ligga på en ständigt port-forward på port 80, då jag har en server som också behöver denna port tidvis.
Ska köpa en XBOX imorgon så får vi testa.
Har samma problem. Provade att ändra MTU men det hjälpte inte. Har inte provat med forwarding av portarna.
Har samma problem. Provade att ändra MTU men det hjälpte inte. Har inte provat med forwarding av portarna.
Nä, söker man runt lite så verkar ett flertal ägare av 4GR & XBOX 360 ha detta problem.
Med en XBOB på kontoret hoppas jag att DOVADO-gänget får ordning på problemet, men de fastnar väl i spelandet förstås
Med en XBOB på kontoret hoppas jag att DOVADO-gänget får ordning på problemet, men de fastnar väl i spelandet förstås
Jag har köpt en idag. Såg till att det EJ ingick några roliga spel (fotboll eller FPS!). Amanda har testat och snabbt kunnat bekräfta problemet. Vi jobbar på det. All in good time.
Have faith.
Toppen!
Har samma problem med min 4GR och Xbox 360 via TP. Klagar över MTU-värde.
Testat med att öppna portar, och satt MTU manuellt utan resultet.
Ser fram emot en lösning, trevligt med snabb support direkt i forumet!
Update.
Hade missat att forwarda port 3074. Gjorde det nu och kan ladda ner updates/logga in i Xbox Live.
Så, 3G General profilen under System > Network Settings samt forward av port 3074 gjorde susen. (dock kan man tycka att porten inte ska behöva forwardas)
/Tobias
...dock kan man tycka att porten inte ska behöva forwardas...
Precis, men de verkar ju jobba på en fix. Deras konkurrenter grejar det med UPnP aktiverat, så det kommer nog rätt snart
får hoppas att dovado inte lägger in en massa "i hemlighet öppnade portar" i sina routrar...
isf att man kan välja "xbox" osv.
Problemet ligger någonstans i 4GRen, så det kommer att lösas så snart utvecklarna hinner gräva i det. En tillfällig work around är att manuellt forwarda portarna som Vispen74 nämnde.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara