Sv: Föreslå nya funktioner till Dovado UMR
Hur går det med de senaste förslagen? Något som har börjats att fundera på?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Föreslå nya funktioner till Dovado UMR
Sidor Föregående 1 … 4 5 6
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hur går det med de senaste förslagen? Något som har börjats att fundera på?
Notification SMS Select the events you want the UMR to
Restart -Send SMS when a re
Connection Down
Send SMS Connection Up
Send S Switched connection -Send S Save Settings
möjlighet att få detta via mejl istället
tack.
Vet inte om denna tråd är aktuell längre med tanke på Dovado 4GN men...
Jag skaffade för ett tag sen en Tellstick och bytte ut alla timers mot Nexa-system. Med Dovado UMR är det sedan perfekt att kombinera router och Nexa-styrning och man slipper en dator som står på dygnet runt.
Jag saknar dock en del funktioner och undrar hur framtiden ser ut med stöd Tellstick Duo. Det är följande som jag tycker bör förbättras:
- Skedulering/tidsscheman: bör finnas samma möjligheter som på en billig digital timer, tex. möjlighet att välja del av veckodagar tex. fre-sön.
- Saknar möjlighet att redigera ett schema.
- Saknar möjlighet att ändra grupper dynamiskt utan att ta bort och skapa nya.
- Har kollat på bla. Switchking och ser möjligheterna med att ta en värden från tex. temperatursidor på Internet. Den möjligheten vore bra att ha. Dvs. möjlighet att kunna läsa externa datakällor.
- Phone-appen skulle ha möjlighet att ändra tiden på ett tidsschema så att man skulle ha möjlighet att korrigera tid på tex. en motorvärmare som är ansluten via Nexa.
Annars är jag mycket nöjd med UMR:en, den bara går och går. Om det blir en bra vidareutveckling på automatiseringen i 4GN kan jag tänka mig att uppgradera.
tack.
Cell broadcast.
Jeg vil gerne kunne se, hvilken mobilantenne, modemet er koblet på, så jeg kan flytte modemet til en bedre placering, f. eks. til et bestemt vindue i huset.
I Danmark udsender TDC og Telia cell broadcast med antennens navn, men er der andre muligheder for at identificere masten?
Till idén högre upp med ett modem i varje USB-slot : trunkning för dubbel hastighet!
Sidor Föregående 1 … 4 5 6
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Föreslå nya funktioner till Dovado UMR