Tråd: Skaffa sim-kort
Som jag nämnt tidigare i en annan tråd, och har kommit fram till ska jag beställa "Mobilt Bredband Kontant utan modem" då jag kan kasta i sim-kortet i ett annat modem.
Så nu när jag skulle beställa sim-kort (om man kallar det sim-kort) så stog det att "Genom att lämna dina personuppgifter ovan, godkänner du att Telenor registrerar uppgifterna i sin kunddatabas. "
Gick in i chatten till telenor, och de menar att sim-korten registreras på dig om du beställer. Men jag ville ju ha kontant just för att slippa registrera mig som ägare för sim-kortet.
Sticker du till maxi kan du ju köpa telias kontanta mobila bredband utan regga dig. Så finns det ett sätt att skaffa ett sim-kort till telenor utan regga det?
*Tänkte kan man åka till en telenor butik och köpa sim-kort utan att registrera?
*Annars, finns det en skillnad på vanligt sim-kort till en vanlig mobiltelefon och sim-kort man får med om man köper "Mobilt Bredband Kontant utan modem"? Tänkte om det inte är en skillnad kan man ju in på blocket och tradera¨å köpa ett random sim-kort.