G-Man skrev:150mbit/s är inte mycket om 40-100 ska dela på det.
Så länge "vanlig surf" körs hemma hos folk då funkar det bra. Använder alla torrents osv, då vet både du och jag vad händer.
Förresten, jag gjorde några IPERF tester mellan en 3G uppkoppling och en privat server (som har 10Mbps upplänk), och fick 2Mbps medans Bredbandskollen visar 13Mbps. Tjena!
bbkollen hamnar alltid på topp prio när det gäller QoS eftersom ingen orkar mäta hastigheten på andra tjänster. Man kan inte använda torrents hastigheter som pålitlig referens heller.
Jag bara tycker att det är helt absurd att journalister klagar på hastigheter istället för att skriva allt det coola man kan göra med LTE som inte går att göra idag med 3G, som t.ex online spel och otroligt snabba överföringar av media till Facebook/YouTube osv; där folk sitter mest nu. Att bara skriva negativt om hur nånting marknadsförs blir det aldrig slut på, men man måste först förstå VARFÖR operatören säger en sak och slutresultat blir annat. Vi lever i ett konkurrenskraftig miljö. Säger en operatör en sak, då måste alla säga samma sak (när det gäller hastigheter), annars kommer folk tro att alla andra inte klarar av det. That's all it is.