kjellorix skrev:Varför ska jag ha 3Bredband plus i min mobiltelefon ?
Jag missförstådde tyvärr ALLT. (trodde förrst problem med HTC surf mobil mm.)
Trodde folk inte gillade 2gig/mån gränsen på mobilsurf abbet, men det är tydligen OK.
Jag tycker 199kr för 20gig/mån på 3 bredband plus, upp till 16meg fart är billigt.
Om man har det på kontant istället för abb, kostar det 100kr mer.
Aha...
Ja, egentligen handlar ju tråden om att 3 tog bort 3 GB datatrafik utan att sänka priset eller skicka ut sms till de kunder som blev drabbade.
Men, jag ska ringa till 3 och byta abonnemangsform så är det nog löst efter det.
Ja, jag har haft 3Bredband plus, men det är inte mycket att hänga i granen om man skickar stora filer ( filmer och bilder ) över internet, hemma har jag fiberuppkoppling, utanför hemmet har jag Telia, och när det inte räcker så blir det telenor kontant där det inte finns något trafiktak.
Jag googlade lite på din telefonmodell och såg att den har stöd för IP-telefoni:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315205
Ett tips ( jag brukar göra följande ) är att koppla upp sig över det Wi-Fi nät som oftast finns på kryssningarfartyg / färjor och ringa IP-telefoni den vägen ( satellit ), det är inte alltid man har tid att springa iland och köpa ett lokalt kontantkort.
Vad IP-telefoni kostar ?
Jag använder Phonzo cash* och betalar 14 öre / minut till fasta nätet och 1,19 kr / minut till mobiltelefoner.
* fungerar som ett kontantkort.
Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.