Okej, det var ju märkligt! Yawcam-inställningsbilden säger att du normalt skall ange länken direkt mot videoströmmen. Det var det jag beskrev ovan. Jag är nu hemma och kan fortfarande, via min VPN-anslutning till landet, koppla mig direkt mot kameran.
Jag vidhåller med en dåres envishet att du genom att i yawcam-inställningen för ip-ameran skriver http://192.168.0.216/img/video.mjpeg och då får direktkontakt med den utsända videoströmmen.
Det exemplet du angav ger ju länken till den sidan som bl.a. innehåller pan/tilt-kontrollen och det kommer inte att fungera i yawcam. Om du högerklickar på själva kamerabilden kan du välja visa bildinfo och då se länkinformationen för videoströmmen. Det är den som yawcam behöver.
Du kan ju kolla i fliken Video Access i kameran att du inte har ibockat några av de två översta bockarna för då är du tvungen att använda användarnamn eller köra en viss tid på dygnet för att komma åt videoströmmen skulle jag tro. Blankt i User access och Video access-rutorna alltså.
G-man, kameran är beroende av IE och en activex-plugin för att kunna ställa områden för rörelsedetektering om det är det du menar men det går bra att köra t.ex. firefox för att titta på bild och styra kameran samt ändra andra inställningar.