Om spara: pröva att först trycka apply changes och sedan save changes som det står längst ned på s. 29. Sparandet borde kunna kollas av andra som har D40.
Du bör nog göra reboot också enl s22.
Du kanske vill ställa QoS för kameran på s 33 också.
Kollade just mot mina egna routrar som är DLINK med inbyggt adsl modem. Port forwarding anger bara en ipadress, den i interna nätt, dvs ipkameran i ditt fall. Source address kan vara för statiska ipadresser utifrån. Är adresserna dynamiska i båda ändar kan ingen adress läggas in. Jag tror inte att source fältet tar en dyndns adress med namn, det skulle förutsätta dns-look up från rputerns sida vid kommunikationen och det undrar jag om det sker.
Det verkar tyvärr inte finnas någon möjlighet att fjärrsyra routern.
Min router i Sverige kände sig lite övergiven i snöstormandet och gick inte att nå men då skickade jag sms "Om" till lilla Smartsms som bröt strömmen i en minut så att routern bootade om. Smidigt när man är 125 mil bort. Det har varit ett väldigt hackande med strömmen i EONs nät och då kan det hända att en router får spader så att man måste boota om fjärrstyrt. SMS är low tech och funkar. Så nu kunde jag logga in på routern utifrån och kolla hur port forwarding är uppsatt.
Men D40 har watchdog ser jag på sid 37. Då ska den göra reconnect själv om förbindelsen ligger nere.
enligt s 11 ger modemet Ec/Io och RSSI, det är bra då kan man kolla länkne till basstationen.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.