Har annat OS i en 4gr... och den uppför sig snarlikt, vilket jag menar att det EVENTUELLA felet skulle kunna ligga UTOM dovados kontroll så att dom skulle mörka tror jag inte på innan jag ser något bevis, sedan att man ej kan plocka läsbara loggar är en annan diskussion, vilket även jag skulle önska.
tex ger varma ic kretsar liknande symtom i komplexa system, tex kan varma "usb" kretsar i datorer ger blå skärmar i wintendo vid avstängning/körning/hotswapping av usb enheter osv.(säkert några som råkat utför när tex fläkten på intel bryggan pajat i desk datorn)
Men jag har varigt upptagen med annat ett tag så inte kunnat fördjupa mig i detta mer, men kan konstatera att jag inte är ensam om problem - som verkade delvis försvinna med annan wifi hårdvara i klienterna av någon anledning.
och jag roam'ar mellan neatgear, dlink, umr, 4gr mfl och det är bara 4gr som strular på detta sätt. även om andra routrar har sina quirks på sitt sätt.
om någon som har problem med sin 4GR och vill voida garantier m.m. kan prova att lyfta locket och FÖRSTÖRA routern samt montera temp sensor och mäta vad det är för temp när det strular(måste vara någon som får repeterbara problem även efter reset annars är det meningslöst). lämpligt är att klippa samtliga lås clips som håller locket så den EJ går att tryckas ihop mer och använda en ir termometer och mäta kretsarna snabbt innan dom svalnar via att lyfta på locket.
men detta borde inte vara ett problem då routern saknar fläktar och detta borde vara kollat sedan tidigare av tillverkaren.
vissa kretsar sänker prestandan när dom blir varma som skydd, skulle kunna upplevas som lägre hastighet.
risken att förstöra routern är överhängande om man öppnar den, så gör det inte... är något dovado borde göra isf, jag kan göra det men har ej kunnat fnv pga tidsbrist.
jag har mätt 3GN, men ej 4GR ännu.
dom som har problem borde kontakta dovado direkt via supporten.
jag gissar att problemen inte kommer av en enstaka sak som strular, utan att det är flera saker pga hur det visar sig.
dovado lär bena ut dom en efter en.
iferror(NULL/NULL);