Sv: Hur mår era 3G nät, vilket tror ni är bäst?
Jo jag varnar numera också folk. Mobilt bredband håller inte måttet om man inte endast surfar innan kl 18. Då fungerar det skapligt.
4G Tre
Fiber 1000 Mbps
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Hur mår era 3G nät, vilket tror ni är bäst?
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo jag varnar numera också folk. Mobilt bredband håller inte måttet om man inte endast surfar innan kl 18. Då fungerar det skapligt.
Det beror ju på vart man befinner sig, när det går som segast för mig ligger jag mellan 1,6-2mbit med telenor, jag har aldrig lyckats kolla på svt play eller youtube utan buffring allt jämt men det kanske man inte kan förvänta sig med 2-3mbit...
Har runt 8 Mb på förmiddagen, nu på kvällen mindre än 1 Mb så visst kan man kalla Telenors, kanske de andras också, för undermåligt och att mobilt bredband inte är bra. Telenor hemma hos mig är rena skräpet på kvällarna.
Ligger numera på 67-70% signalstyrka.
får + 90% signal enligt routern...
0,3mbit i alla fall....
Jag personligen har gett upp, och när jag läser här så känner jag att jag ska vara nöjd med mina 4-5 mbit på mitt "upp till 16 mbit abonnemang"
I juni när abonnemanget går ut så blir det nog inget 3g mer om 4g har hamnat på ett vettigt pris.
Fick absolut lägsta möjliga fungerande signal på Telias 4G igår 1km ifrån Telia tornet i Farsta, kors över sjön, ute i Sköndal. Fick 15Mbps ner, 1.5Mbps upp. Not bad med tanke på att det var inomhus.
Hemma så har jag INGA 4G signal staplar när jag testar inne i vardagsrummet, men fick 11Mbps ner och 0.4Mbps upp. Ute på balkongen (3 meter borta) fick jag 4 staplar..........och 51Mbps ner, samt 11Mbps upp.
Så är det när det finns bara 1 basstation per zip code. Det blir bättre. Tar lite tid, men lagom i tid när massmarknaden hoppar på 4G tåget.
Telenor verkar ha skärpt till sig. Men verkar fortfarande ha begränsningar när det gäller video mellen 18.00 och 24.00. Till och med på SVT Play. You Tube hackar bedrövligt.
Jag får dåligt ping till Stockholm men tycker det inte är några hinder att ändå spela online. Kört Dirt 2 hela helgen utan problem.
Fortfarande hyggliga farter med Telenor på kvällarna. De har skärpt till sig efter jul och hoppas det hålle i sig. Idag är det den 14 januari.
---------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterat 20110 januari
Bytte ut den induktiva kontakten (så kallad strumpa) till att koppla antennen direkt i e-1820 modemet från Telenor och har nu 7-8 Mbit/s dygnet runt oavsett hur mycket data jag gjort åt.
Allt jag skrivit före denna text får tas med en nypa salt
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Hur mår era 3G nät, vilket tror ni är bäst?