Hej!
Kör TRE sedan ett par år tillbaka, detta är det enda som fungerar här. Huset står mittemellan yttre täckningsområdet för felia tele2 osv.. Mobiltelefoner fungerar kass inomhus men går man ett par meter ute i trädgården åt respektive väderstreck funkar telefonerna. Man skulle kunna tänka sig en Svensk Bermudatriangel. Tom TRE som har en mast i närheten har problem hit inomhus. Utomhus är det rätt ok. Det sk. mobilabredbandet går upp/ner och har mycket dålig kapacitet (det är ju på landsorten).
Youtubefilmer är inte att tänka på, jo om man väntar en god stund. Nerladdningar varierar kontinuerligt mellan 30kb/s - 200kb/s men det är mer ofta låg nerladdningshastighet. Jag har testat mobilabredband från hemorten i Norra Skåne till Värmland ett par gånger och så länge man kör efter E4:an är det ok men fortfarande varierande nerladdningshastigheter. Undrar hur 4G fungerar?
Nej, det är inte acceptabelt här iaf. Nu är det ADSL på gång efter mycket tjat på kommun osv. undrar hur det kommer att fungera?
Just det, har testat bredbandskollen och det är ett skämt. Testa att ladda ner filer eller kör TP test, verkar visa ett mer riktigt värde. Jag har tillsammans med en god vän, (som jag skrivit innan) dragit igång bredbandskollen på ett stort antal datorer i en butik och ALLA! visade helt olika värden... mycket stor deviation kan jag meddela! Vi hade roligt iaf....
/Bob
Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh