Tråd: 3GN uppgraderad med 4.30
Inga problem hitills.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » 3GN uppgraderad med 4.30
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Inga problem hitills.
Har du sparat din konfig så att du kan testa vår "granny-proof" koncept?
Inga direkta problem här heller efter uppgradering. Dock visar 3GN inte längre 16-20% utan numera runt 6% i signalstyrka. Dessutom kommer det ibland upp en rosa ruta med varning att jag ej har någon internetkontakt när jag loggar in i 3GN.
Vid koll mot tptest ligger jag dock kvar på 1-1.5 mbit/sek, så inget har egentligen blivit sämre.
Min signalstyrka visar ca 5 % mer så jag tror inte det har något att göra med uppgraderingen.
När kommer den nya uppdateringen till 3GN genom tre's sajt och vad skiljer den mot den vanliga?
Laddade ner 3GN433-3.bin på tre idag, men fick felmeddelandet "Uploaded file was in an incorrect format" när jag förskte uppgradera.
Vad kan vara fel?
Vilken firmware har du idag på din router? Köpte du den från Tre?
Hej,
Ja, jag köpte från tre och har idag Firmware Revision: 4.2.5-3.2543 official
Hej.
Jag hakar på HondaCBX inlägg. Han fick inget svar. Jag har samma problem.
Testade 3 mobilbredband i Danmark och Sverige, (bor i skogen) med bra resultat och beslutade mig för att skaffa deras paket med Dovado 3GN router. Routern går inte att installera, får ingen kontakt med modemet genom den. Fick samma svar som HondaCBX när jag försökte att ladda ner drivrutinerna för 3.
Någon som har en lösning eller skall skippa routern
vg och anmäla er till våran support portal så får vi titta närmare på anledningen http://www.dovado.com/SupportForm.html
tack
Efter att anmält till supporten provade jag från dator nummer tre och då helt plötsligt lyckades jag ladda ner firmware genom att höger klicka på länken och välja spara källa från tre. Gick inte att klicka på länken.
På första datorn jag provade gick det inte alls att få ner något. Dator två laddade nog bara ner en html fil medan dator tre laddade ner korrekt fil.
Efter uppgradering fungerade även sms från routern.
Kul att du lyckades HondaCBX. Jag har nu försökt i ett par dagar och även haft kontakt med supporten och testat de åtgärder som de förslog, dock ännu inte försökt med en annan dator.
Men det måste ju vara lite galet...
Vitsen med att ha en mobil uppkoppling med router, är ju att kunna sätta upp ett nätverk var som helst. Det skall väl inte vara nödvändigt med flera datorer för att om möjligt hitta en som vill ta emot routern.
I samma andetag vill jag ge en lite kritik till 3.
Deras dongel Huawie 1820 ger, för mig alla fall, en fantastisk bra täckning. Använder den i såväl Danmark som här i Sverige. Men den är jättesvår att anslutta till nätet, måste dra ut donglen flera gångar, förän det är möjligt.
Har försökt att uppdatera drivrutinerna, men de anvisade nedladdnings filerna på 3 suppurt sida fungerar inte. 3 verkar inte riktigt att ha tänkt igenom att servicen även skall fungera
Kul att du lyckades HondaCBX. Jag har nu försökt i ett par dagar och även haft kontakt med supporten och testat de åtgärder som de förslog, dock ännu inte försökt med en annan dator.
Men det måste ju vara lite galet...
Vitsen med att ha en mobil uppkoppling med router, är ju att kunna sätta upp ett nätverk var som helst. Det skall väl inte vara nödvändigt med flera datorer för att om möjligt hitta en som vill ta emot routern.
I samma andetag vill jag ge en lite kritik till 3.
Deras dongel Huawie 1820 ger, för mig alla fall, en fantastisk bra täckning. Använder den i såväl Danmark som här i Sverige. Men den är jättesvår att anslutta till nätet, måste dra ut donglen flera gångar, förän det är möjligt.
Har försökt att uppdatera drivrutinerna, men de anvisade nedladdnings filerna på 3 suppurt sida fungerar inte. 3 verkar inte riktigt att ha tänkt igenom att servicen även skall fungera
Min fösta PC fick jag bara upp en blank sida. PC 2 laddade jag ner någonting, men antagligen bara länken som en html fil. Märkte sedan från PC 3 att filen var större och då fungerade det. Kanske olika säkerhetsnivå på de olika PC. Tror alltså inte det är routern alls som spökade.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » 3GN uppgraderad med 4.30