Jag kör med Ericsson W21 sedan maj förra året.
Jag har samma problem dvs skiten hänger sig var eller varannan dag. Ibland flera gånger om dagen. Jag har uppgraderat till senaste firmware (enligt Chris' anvisningar, tack Chris), men det har inte blivit bättre än förut. Jag använder inte det trådlösa WLAN, har aldrig gjort det. Jag använder inte USB-printerservern heller, men vet inte om den går att stänga av. Jag skulle egentligen inte behöva "router-funktion" till en massa användare med IP-adresser och liknande heller, utan jag skulle vilja använda enheten som "ett stendumt 3G-modem". Jag har en router och brandvägg i en separat burk och den vill jag av olika skäl absolut behålla.
Hur löser man problemen med att den hänger sig. Kan man ha någon enhet som pingar en IP adress ute i världen och som bryter strömmen några sekunder om t.ex. 5 ping efter varandra inte får svar? Eller kan man löse det med lite programvara i W21:an?
Eller finns det andra burkar att köpa som kan funka bättre? Yttre antenn är ett krav men utöver det skall det vara så "basic" som möjligt.
Finns det någon som begriper sig på W21:ans logfil.
Vad sägs om följande axplock:
May 4 11:31:14 (none) daemon.warn msntp[10299]: time correction too large: 110.132 +/- 0.040+0.280 seconds
May 4 12:19:01 (none) user.crit estat: Statistics variable wan.rscp.alarm is below the lower threshold.
May 4 13:59:02 (none) daemon.info wuid_log[2466]: 1 session ids removed due to timeout
May 4 13:59:02 (none) daemon.notice wuid_log[2466]: Session id not found ($wui.sid$)
May 4 14:45:53 (none) daemon.warn wuid_log[2466]: Error in retrieving unlock_code in RedBoot config data.
/Ezz