1

Tråd: Problem med att uppgradera UMR:n

Hej.

Jag har inte uppgraderat UMR:en på länge och har just nu version 4.1.1. När jag försöker köra en HTTP-uppgradering får jag ett meddelande som säger: "Uploaded file was in an incorrect format". Någon som har en idé om varför det blir så?

Anledningen att jag vill uppgradera är att jag bytt från "tre" till "tele2" och tycker att hastigheten blir lägre genom routern än om jag kör modemet direkt i PC:en.

Mvh

Johan Claesson

2

Sv: Problem med att uppgradera UMR:n

jag antar att du packat upp den ur ZIP arkivet och enbart laddar upp UMR???.BIN filen som är uppdateringen?

antar även att du använder UMR filen och inte 4GR eller 3GN filerna.... då det finns tre olika.

3

Använd vår Windows Express Upgrader istället: http://www.dovado.com/firmware/UMR/UMRUpgrader433.exe

4

Jag har använt mig av Windows Express Upgrader. Jag bläddrar upp just den filen och uppgraderar. Efter det börjar nedräkningen som ska avslutas med att UMR:en startas om. Men som sagt, redan från det att nedräkning på 3 min börjar får jag felmeddelandet om"Uploaded file was in an incorrect format", även om nedräkningen visserligen fortsätter. Men när jag loggar in igen är det fortfarande version 4.1.1.

Det finns inte någon manual för uppgraderingen? Kanske gör jag något fel?

// Johan

5

Anledningen till att den heter EXPRESS Upgrader är för att du behöver inte logga in på routerns hemsida, hitta UPGRADE sidan, trycka på Bläddra, osv.

INSTRUKTION: Dubbel-klicka exe filen och mata in lösenordet till din router i programvaran. Den kommer då etablera kontakt med din router automatiskt och köra uppgraderingen själv.

6

Hej igen.

Har testat att göra enligt dina anvisningar. Men jag kommer aldrig så långt att jag får mata in lösenordet till routern. När jag trycker på "Kör" kommer ett windowsfelmeddelande genast upp om att "Unable to find version of the runtime to run this application". Det är alltså ett .NET Framework Initialization Error, trots att jag har laddat ner och installerat senaste versionen av detta.

Några idéer om vad felet kan vara, eller vad jag gör för fel?

// Johan

7

Nu fungerar det!:)

Tack för hjälpen! Som vanligt kanonservice snabbt när man behöver det!

// Johan