1 Senaste redigerad av rexrex (2010-11-12 19:23:47)

Tråd: går ej att installera e1820

Hej!

Har ett huawei e1820 från telenor som har fungerat bra över sommaren, men sedan blev det dålig mottagning och utloggad med jämna mellan rum.
ringde telenors support där dom sa att jag skulle uppdatera till den ny versionen av "stay connected"

När jag installerade  version 1.6.4 så installeras inte enhetsdrivrutinerna.

"Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)"

Modemet fungerar på andra datorer, men ej på denna.

Har avinstallerat och ominstallerat flera gånger och varit i kontakt med telenors support utan framgång

Data: HP G63 Notebook
          windows 7 64-bits
          4 gb ram

Någon som har en bra lösning?

Mvh Martin

Kom på att efter jag fick problem med modemet även provade ett annat modem från tele2 men en äldre modell från huawei, gick ej att installera drivrutiner från den heller!

2

Sv: går ej att installera e1820

Hur många bitar (32/64) använder de operativsystem du provat mot förutom ditt huvudsystem?

3

64 bit på den jag senast  testade. osäker på de andra, en var windows xp iallafall.

4

Jag tror det har nånting med dashboard drivare + firmware att göra. Vet into om Telenor har sånt att ladda ner, men Telia, Tre och Tele2 lägger ut nya firwmare + dashboards. Är ditt modem låst till Telenor?

5

Modemet är låst till telenor.
hittade en med samma problem men med ett annat modem.
har provat göra nåt liknande utan framgång.

http://blogg.tkj.se/telenor-mobilt-inte … ws-64-bit/

som sagt har provat med den senast versionen från telenor men det går inte.

Kan hämta ett modem från tele2 som heller inte går att få igång på denna datorn, om det hjälper för att ladda ner drivrutiner?

6

Installera Huawei Mobile Partner (default mjukisen som ingår i Tele2s modem) och sen koppla in din Telenor E1820 i den. Borde fungera rakt av, men om inte - kolla att du har rätta APN inställningar isatt: "internet.telenor.se"

7

Har lagt in mjukvaran från tele2´s modem "Huawei e220" Båda modemen visar i enhetshanteraren:
"Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)"

När jag försöker uppdatera drivrutinerna genom enhetshanteraren står där att jag har de senaste drivrutinerna.

När jag avinstallerade telenors "stay connected" och installerade det igen så går det ej för den hittar inte modemet och installations programmet hänger sig!

8

Märkligt att det är så mycket problem i windows.

9

rexrex: Skaffa. Router.