Tråd: Fjärr uppgraderinga av Firmwearen?
Jag har inte fysisk tillgång till men router (120 mil bort ), men jag kommer åt den via Remote Management. Kan jag ändå uppgradera firmwear'en utan att riskera att bli ute låst?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Fjärr uppgraderinga av Firmwearen?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har inte fysisk tillgång till men router (120 mil bort ), men jag kommer åt den via Remote Management. Kan jag ändå uppgradera firmwear'en utan att riskera att bli ute låst?
I de flesta fall är det inte problem. Jag skulle inte försöka om det inte finns tillräckligt bandbredd (hög packet loss, timeout, osv).
Vad har du för setup där?
Setup?
USB Modem: Huawei 3G
Operatör Tre
Signalkvalité stabilt på 58-61%
Hastigheten bra där? Har du en dator där du kan köra remote control (typ TeamViewer) mot och göra uppgraderingen lokalt?
Jag är inte särskilt orolig om att det skulle bli någon problem, MEN, din installation ligger 120 mil borta!
Jag uppgraderar mina routrar på remote hela tiden, men hälften är uppkopplade på antingen fiber eller en tillräckligt stabil 3G uppkoppling.
gör så här:
sparaner nuvarade config på disk med info om nuvarande fw version så det bli enklare att återställa den vid problem.
kolla ev nöjlighet att åka dit om nödvändigt.
om båda är ok.
det har funkat för mig i nio av tio uppdateringar, så gör det inte om det är något kritiskt på platsen som är beroende på routern!
OCH gör uppdateringen på en tid när det är mindre belastning!
Tackar för svar!
Jag upplever att uppkopplingen är stabil. Dock har jag ingen dator med GUI bakom routern som jag kan använda för uppgradering.
Även om det nu är så att det funkar så tror jag att jag avvaktar med att uppgraderat tills nästa gång jag är vid den, lär dock dröja men så är det. Jag vill inte riskera att den uppkopplingen pajar eller att jag inte kan komma åt den.
Hade gärna kört 4.3.2 för att testa Loopia DNS med jag har löst det genom att gå via no-ip och sen ett CNAME från min domän till no-ip domänen, så det är ingen brådska att få till det.
Så på det hela taget så väljer jag att avvakta. ;-)
Själv lever jag efter principen,
If it works dont touch it :-)
Det är en MYCKET bra princip!!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Fjärr uppgraderinga av Firmwearen?