@lillmalen
Tackar
@G-Man
Eftersom jag inte kunnat replikera mätningen om 6 Mbps, skulle det resultatet lika gärna kunna vara felaktigt och borde egentligen bortses ifrån.
Skillnaden utefter dygnets timmar är inte så stor. En viss förbättring, om än mycket liten, kan noteras efter midnatt. Det lilla jag har är i alla fall stabilt och det är en helt avgörande egenskap i sig.
Det jag har kontrollerat är täckningskartan och fått den bekräftad av kundtjänst som uppgav att 14 Mbps (Turbo 3G+) skall finnas tillgänglig där jag bor. När jag använde modemet e1820 lyser dioden i stort sett konstant ljusblått (cyan). Vid uppstart och inaktivitet har jag sett dioden lysa blått.
Jag upplever att mottagningen är bäst då jag riktar modemet med dess platta sidan upp och dess kortsida mot masten. Alla andra orienteringar har resulterat i sämre mottagning. Jag antar att USB-modemen ursprungligen är gjorda för bärbara datorer och att den orienteringen också är tänkt att vara den effektivaste. Andra medlemmar i forumet verkar ha gjort andra erfarenheter.
Har någon erfarenhet av denna antenn och kopplare? Tror ni att det paketet skulle kunna ge en förbättring i mitt fall?
http://www.dustinhome.se/pd_5010314302.aspx