1 Senaste redigerad av BrainRW (2010-10-30 13:29:21)

Tråd: Är min router kapad?

Har en fråga ang min router som via kartan har lite okända anslutningar!

Se bilden här:
http://www.ladda-upp.com/bilder/42449/anslutning

Har inget Realtek nätverkskort som visas på bilden och även två frågetecken?
Är det någon som vet vad detta betyder? Kapad? sad

2

Sv: Är min router kapad?

Håll musen över de där enheterna med frågetecken, säger de någon ip eller mac adress eller nått annat?

Realtek gör mycket nätverkskort o grejer så inte så ovanligt att se dem, men är du säker på att du inte har realtek kort i datorn?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Hur ser det ut du loggar in i din 4gr, ser du dessa enheter anslutna?

4

Kan det inte vara så att steg ett efter Min dator är Dovadon,
steg 2 är något internt,
steg 3 är också något internt och
steg 4 är Realtek som egentligen är 3G USB-stickan som Windows tror är en Realtek enhet, eller så kanske det används någon krets från Realtek i Dovadon.

5 Senaste redigerad av BrainRW (2010-10-30 17:33:54)

Det som är anslutet är enligt bilden:

1 Min Dator med Intel Wlan kort
2 Dovado 4GR

Inget annat

Vid frågetecknen (?) får jag Namn:okänd

Och vid närmare undersökning har Realtek samma Mac adress på lan som min Router 4GR. Och varför ligger dessa tre mellan routern och internet?

Jag använder inte Realtek kort på någon av mina datorer, har även kontrollerat min Nas server som inte heller har Realtek kort (krets). Inget av dessa är anslutna sedan flera veckor.

Körde en nätverks koll på min Ubuntu dator och finner samma sak, det är efter routern som frågetecknen och Realtek kortet syns!

Var i Dovado routern finner jag vilka datorer som är anslutna?

6

hade samma symtom det visade sig att det var våra iphons som ladda ner saker vet ej om det kan vara så vi stängde av telefoner det försvann på med lurana samma okänd igen ett försök ?

7

LAN=>HOSTS "Show Hosts On LAN"

Dock så ska du veta att CPU som sitter i routern är från realtek :-)

//M

8

Nej, jag har inga okända enheter anslutna typ"iPhones" men har försökt få klarhet i vad det är som snurrar på min router!

Ja, ni har rätt i att det är "Realtek" i Dovadon som spökar men dock återstår frågetecknen! Själv försökte jag på en gissning efter att kört lite nätverks tester i Linux att SPI "dynamic packet filter" som är boven.

Har dock skickat en fil från mitt nätverk till en nätverksnörd på en engelsk sida som tror att routern kan ha en lite bugg och nätverkskartan fel läses i operativsystemet!
Fick inget närmare svar än så!?

Är det möjligt att Dovado 4GR inte släpper informationen då man har dragit ur andra anslutningar och startat om router! Typ en "cache"?

Och i så fall var tömmer man cachen?