Tråd: Telenor har också infört tak, gå inte på något annant
Allmänna villkor… tilläggstjänster hos Telenor AB
7. Användning av tjänst
7.4 Telenor förbehåller sig rätten att vidta åtgärder mot användning av mobil data som överstiger begränsning i avtalet eller, om sådan begränsning inte anges, mycket kraftiga avvikelser från genomsnittanvändning...
Just nu är genomsnittanvändning 2,5 GB enligt PTS. Ser ni mycket på Play eller köper filmer att titta på över Internet så välj inte Telenor.
Fråga Emma om Telenors "Fair use policy" (Begränsning till 200 kb om du kommer över ca: 20 GB = 7 TV avsnitt på TV 4 Play Premium i högsta kvallie)
He, jag har modemet kopplat till antenn på taket och kan inte få bättre vid 20-tiden med Telenor.
EDIT-------Augusti 2011
Sedan Juli månad tror jag de slagit på 25 GB-taket. De gillar nog inte mina nuvarande 60-100 GB/månad. Ska jag titta på Film eller YouTube får jag fylla på mitt 3 Kontant så att det är njutbart. Har nu tröttnat och antingen
3 kontantkort eller dyra ADSL from juni 2012. Aldrig att jag tvångsbinder mig 2 år till ett mobilt bredband igen. Hittar inte att man kan beställa 3 Maxsurf utan hutlös bindning (livegenskap) för ett påtvingat billigt modem.
Tre kontantkort 16 Mb 22:11 2011-08-14
Telenors 16 Mb abonnemang 22:05 2011-08-14
EDIT-------Mars 2011
Telenor tillämpar en fair usage policy på 24 GB (10 X normalt anvädande) vilket innebär att de kan sänka farten. jag har själv kommit upp till 300 GB och märkte ingen avsevärd försämring. Mitt snitt ligger på 100 GB/månad om jag inte tankar. Så med vanlig surf ligger jag lätt på 100 GB och undrar hur folk som gör åt 2 GB i månaden har för vanor. Kanske alla med Telias billiga abonnemang med tak och inte vågar gå till YouTube, SVT, TV3 Play mm.
EDIT END -- Mars 2011
Jag vet att det både snöar och är minusgrader men min signalstyrka är fortfarande god, ca 4 pinnar av 5 och -71dBm.
Jag har Telenors Premium 10 Mb och fick innan 4-7,5 Mb/s men efter jag gått över 45 Gb har jag hastigheter på 0,7 Mb i snitt.
Har Telenor infört datamängdstak utan att annonserat detta? Tror inte jag fått en bunt människor som plötsligt toktankar då mittTelenor 1 Mb abonnemang, i min mobil. fortfarande tuffar på med fulla 1 Mb/s även vid låg signalstyrka.
EDIT------- Januari 2011
Med att använda antennkontakten i mitt e-1820 från Telenor får jag bra fart dygnet runt vilket jag inte fick med Induktiv strump-kontakt.
Är väldigt nöjd nu med Telenor och har lite bättre fart nu än med 8 Mb ADSL
Som ni ser på datorns klocka har jag bra fart även vid 8:a tiden på kvällen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps