MrWest skrev:andy78 skrev:Har du något som jag kan gå på, hjälper det om jag streamemar nåt kan jag framkalla felet då?
Hur artar det sig för er andra med "tappar wlan" står den som ansluten men man hittar inga sidor eller klipper den anslutningen helt på wlan:et.
Kan något förklara för mig?
10-20 timmar är ändå ganska lång tid innan felet visar sig.
Det ser ut som man är ansluten men kommer ingenstans, ibland hjälper det att stänga av trådlöst i datorn/iPhone och sätta på det igen, till slut hjälper inte det heller utan då är det omstart av router som gäller. Då fungerar allt som det ska igen i ett antal timmar.
i detta läget gå in på routerns webbsida och kolla att den är grön/uppkopplad. kan vara så att anslutningen om du tex kör 3G gått ner, om så, då hjälper connection tracker.
Det som tråden relaterar till är att wifi anslutningen kraschar, i routern. LAN sladden funkar ett bra tag till, sedan rasar även denna och routern blir okontaktbar och strömmen måste dras, men nu blir ?config skadad? och routern blir extremt ostabil.
I början hälper det att koppla upp/ner wifi via klienten. men det blir bitfel, och hastigheten blir låg.
provade att köra via wan porten lokalt för att kolla att det är routern och inte anslutningen som bromsar.
andy78,
ja det är skickat till dovado sedan tidigare. ej hört något mer.
tror dom löser det
trodde först att det berodde på N, men problemet uppstår även med G när N är avstängt. nyrensad så går WAN till WiFI-g med fullbandbredd, när den sedan segar ner sig blir hastigheten en 10del typ.
routern är sprillans ny så lite buggar får man nog ta, gissar att hårdvaran i denna är skapligt biffigare pga hur pass mycket snabbare den är.
saknar extremt mycket trafikräknaren, är väll det enda direkt negativa kontra en 3GN.