treswe skrev:Jag hoppas du fick svaret från 3s support men jag kan informera om någon annan undrar hur man löser det. Jag vet faktiskt inte till hundra varför själva problemet uppstår men du löser det så här.
Genom att du avinstallerar 3connect. Därefter avaktiverar du brandväggen för att sedan installera det igen. När det är installerat kan du aktivera brandväggen igen och då ska det fungera.
Det har någonting med att göra att en aktiveringsnyckel skickas till 3connect-tillverkarna och att den inte skickas iväg om brandväggen är aktiverad i vissa fall.
Det hjälpte inte att av- och ominstallera 3Connect. Har bara Windows defender igång som brandvägg. Provade t.o.m. med 3Connect som undantag för windows defender (avblockerad) men det hjälpte inte.
3s kundtjänst hjälpte mig att få igång uppkoppling via windows på följande sätt.
I Svensk Vista.
Kontrollpanelen.
Klassisk Vy (Välj detta i vänstra blåa kolumnbandet).
Internetalternativ.
Flik Anslutningar.
Lägg till...
Välj "Fjärransluning Anslut via modem eller ISDN" (Var alt 2 på min burk)
Fyll i Telefonnummer: *99#
Anslutningens namn: Fjärranslutning
Tryck OK.
Om din anslutning inte heter "Fjärranslutning (Standard)" så tryck på knappen standard (om den inte redan är gråmarkerad =redan standard).
Markera "Ring alltid upp min standardanslutning".
I fliken Inställningar
fyll i Domän: data.tre.se
men mitt Domän fält blir sedan blankt vid senare kontroll så det kanske inte behövs?
Starta om datorn.
Du får då frågan "Välj den tjänst du vill ansluta till" i ett fönster med namn "Fjärranslutning"
Anslut till: Fjärranslutning
Bocka i "Anslut automatiskt" (Om du vill att den automatiskt skall ansluta efter datorstart, OBS vid datorstart tar det en liten stund, ha tålamod).
Tryck Anslut
=> "Datorn registreras i nätverket."
När detta är klart kan man surfa.