1 Senaste redigerad av Samir (2010-10-04 10:08:15)

Tråd: DOVADO Remote Control - Mobile app for Home Automation

www.dovado.com/apps

Alla ni som har en iPhone eller Android samt en DOVADO 4GR eller UMR, kan använda DOVADO Remote Control.

Välkommna!

2

Sv: DOVADO Remote Control - Mobile app for Home Automation

Fantastiskt! Precis vad jag var ute efter. Nu blire till att skaffa fler ipod touch :-) Med den idiotsäkra guiden fungerar det även när man är på resa!
Kanske att man kan fila lite på layouten i Automation till att bli lite mer överskådlig utan att behöva scrolla. Annars klart 100%.   
Tack för en mycket efterlängtad app!
:-)
Mvh
Richard

3

Automation sidan är ett känsligt diskussionsämne. Jag vill inte förarga ett helt sumobrottningslag i Japan om dem kan inte tända & släcka lampor hemma. Läste nånstans att dem är väldigt nöjda med iPad. Enkel att peka på.

4

Ja, du har ju en poäng både vad gäller sumobrottare och iPad. Jag kanske ändrar uppfattning om layouten (scrolleriet på iPhone) när jag införskaffar iPad senare i höst.

Är som sagt supernöjd att appen överhuvudtaget finns till min iPhone. Från och med nu kan mitt "smarta hem" ta fart på allvar.

Mvh
Richard

P.S. OT men vill även meddela att senaste FW (4.3) har löst mina tidigare problem med uppkoppling av iPhone och Touch. Tack för bra support (2010092310000019)!

5

Nu ligger sourcen ute för både iPhone appen och Android appen på följande URL

http://www.dovado.mobi/

Enjoy!!