Tråd: Efter uppgraderingen
Jag har varit på Net1 & tjatat en del & fått följande info som kanske är av intresse?
Jag har frågat om det är officiellt & fått ett ja, så då kan det inte vara fel att sprida det.
Nu är ju nätet (masterna) runt mig uppgraderade, så då kommer ju följdfrågorna:
* När kommer ni med den högre hastigheten.
Vi kommer ha testmodem för detta på plats i Nov/Dec, dvs en kommersiell lansering kan komma ske under 1a kvartalet 2011
* Hur mycket förändras kapaciteten.
Iom uppgraderingen dubblas kapaciteten då vi lägger till en andra carrier.
Om vi förutsätter att våra kunder använder samma mängd data, så kommer detta bidra till en ngt höjd medelhastighet o i dagsläget så påverkas denna mycket av belastningen på masten
* När blir hårdvaran tillgänglig
Våra förväntningar är Q1 2011
* Har den nya routern möjlighet till bandbredds mätning & fördelning
Bandbreddsmätning kommer ej vara tillgängligt i första versionerna, möjligt att det kommer under Q2. men den kommer ha quality of service dvs telefonitrafim prioriteras över internettrafik
* Hur blir det med telefoni
Lanserades förra veckan, för tillfället endast köpbar via vår hemsida
* Vilka erbjudanden kan vi förvänta oss
Nya hårdvaran är gratis om man binder upp sig i 24 månader. Denna är ännu ej RevB (högre hastighet) kompatibel.
Har du ab med bindningstid så skickar vi nytt modem, du returnerar ditt gamla.
Ingen startavgift, 24 mån bindningstid.
Har du ingen bindningstid så gäller nuvarande ab villkor, precis som för nykund.
Hårdvaran som kommer i Q1 skall vara RevB kompatibel, finns risk att det endast gäller USB stickan, och routern kommer Q2.
Svaren är officiella, dock med reservation för lanseringstider ökad hastighet. Här är vi väldigt beroende av hårdvarutillverkarna och tidsramarna jag nämnt är endast indikativa.
Teracom Air2Fibre, Bredband2