Ja jag använder ju annars aldrig trådlöst nätverk, det där med wan-lan kapacitet har inte med 3g modemet att göra? Jag ska ringa Anders idag så får vi se vad han övertalar mig till ; )
Har en sony bärbar från ijfol förresten så det vore tusan om det inte finns nätverksmodem men kanske inte i min gamla Dell... tittar nu i Dellen, ska vi se, var kan jag se det
Intel Pro wireless 3945ABG Network connection, är det den?
Mitt stora krux är nu dock, Icenet med deras egen router, eller tele 2 + dovado router. Man kan tycka det bara är att prova men jag är inte säker på att man kan lämna igen en dovado router efter att öppnat och använt den. Ice har idag kollat och utlovat en täckning ("för det mesta" uttryckte hon sig) och hastighet mellan 1-3meg. Vad det är i verkligheten är frågan.
Alternativt tele 2 som i vardagsrummet just nu (men det är ju inte helg eller ösregn) får 3g eller turbo, och med dovado routern + sierra modem förväntar jag mig en klar förbättring på hastigheter
Det finns två aspekter: en stabil uppkoppling, och gärna en bra hastighet som ger en lätt enkel internet användning. Jag är i valet och kvalet vilket som kan vara bäst.
Antenn går att sätta till bägge lösningarna.