Tråd: Akut behov av ny operatör -vilken???
Rättare sagt, parallell operatör. Det har hänt något fullständigt obegripligt med mitt Tre abonnemang. I förrgår la det bara av, modemet sa "ingen tjänst". Har ju hänt ett antal gånger förr så jag väntade några timmar på att det skulle komma tillbaks, det gjorde det inte. Jag har prövat på två olika datorer, överallt i huset, avinstallerat, ominstallerat. Efter fem olika samtal med Tres support och fem olika idiot-tips, bla "du har avaktiverat simkort" eller "du har trasigt modem", trots att jag testat med mobilens tre simkort och ett gammalt modem med samma resultat. Till slut fick jag den briljanta idén att gå ut, nix ingenting. 20 meter bort dock, runt ett hörn, tjosan, två staplar och jag kunda koppla upp! Så nu är dom motbevisade, det har hänt något med deras mast eller vad det nu är, jag är i fullständig radioskugga inomhus. (Och det normala utomhus är typ fem staplar, inte två). Jag kan ju inte gärna sitta utomhus 20 meter bort hela året, så jag bad om felanmälan. Ringde idag för att höra hur det går för jag är nämligen exremt beroende av internet, men det har inte ens hamnat hos teknikerna än och jag kan räkna med två veckor innan jag ens blir kontaktad av dom!! Jag blir f-n vansinnig! Jag har en hemsk känsla av att de inte ens vet vad som hänt, och ännu hemskare känsla att dom inte fixar det alls. Just nu sitter jag med ett gammalt uppringt internet modem, vilket i praktiken är omöjligt (och svindyrt) att använda. Så jag måste helt enkelt beställa något annat omedelbart, även om det innebär parallella abbonemang sen!
Tele 2? Telenor? Net1 (Ice)?? Bredbandsbolaget? Ideér?
Vill inte ha begränsning, även om i teorin hastighetsbegränsning inte gör något så i praktiken (i alla fall med 3) så brukar det innebära supersbigelfart på nätet.
Helst bättre tekniskt kunnande än 3 (om det nu finns)
"Prova på tid" ett måste!
Bor 7km söder om Uddevalla, men ligger i en liten svacka med ett berg bredvid ute i skogen så täckningen hos 3 har förut varit 3g eller turbo 3g bra dagar.